viernes. 27.11.2020 |
El tiempo
viernes. 27.11.2020
El tiempo

"Con 23 anos soñaba con moitas glorias; pero a máis grande é que te queiran na túa casa"

Pregón de Jabois. DAVID FREIRE
Pregón de Jabois. DAVID FREIRE
Manuel Jabois reivindica su "amor" por Pontevedra en el inicio de las Festas da Peregrina ▶ El escritor y periodista abarrota la Praza da Pedreira con un pregón con guiños al Diario de Pontevedra, a Sabino Torres, a la familia Bóveda y a sus amigos
 

"Hai vinte anos era eu o que pechaba as festas e apagaba as luces. E hoxe teño que abrir unha, a máis importante de todas. E acender os focos. E, todo isto, por primeira vez, vestido". Con retranca. Así prendió la mecha de las Festas da Peregrina Manuel Jabois, que este sábado abarrotó la Praza da Pedreira con la lectura del pregón de la Semana Grande de Pontevedra.

El escritor y periodista sanxenxino reivindicó su "amor" por la capital provincial desde la balconada del Pazo de Mugartegui. Estaba "nervioso como un pobre patriota". "E moi ledo, neste balcón tan alto, de non ser inglés. De momento, ós galegos nos balcóns chéganos con mirar o chan, non fai falla tirarse para probalo cos dentes", dijo para desatar las carcajadas del público.

El pregonero, que estuvo arropado por toda la Corporación municipal, sus familiares y amigos, hizo un breve repaso a su infancia. Pese a nacer en Sanxenxo, su infancia se desarrolló en la denominada Boa Vila. A Pontevedra llegó con cinco años. "Metéronme nesta cidade polo garaxe, como se fose a Audiencia Nacional", afirmó.

Para Jabois, Pontevedra no era una simple ciudad. "Era unha escola". Aquí aprendió casi todo lo que sabe. "Aprendín a que non hai que ser nada no mundo, hai que ser algo da casa", destacó.

Pontevedra es, para él, "a medida de tódalas cousas, sen patriotismos e sen pailanadas". Su aprendizaje en la Boa Vila lo acompaña en algunos de sus artículos que ahora publica en El País. Pero su sueño, con 14 años, era escribir para Diario de Pontevedra, tal y como reconoció durante el pregón, en el que hizo guiños a sus amistades en el periódico que lo vio crecer a nivel profesional. Destacó a Belén López. "Cría que xente así xa se extinguira", dijo sobre la periodista monfortina.

HOMENAJE. Jabois tampoco se olvidó de los paisajes que lo acompañaron durante su estancia en la capital de las Rías Baixas. "Mourente, A Caeira, onde xogaba ó tenis". E hizo especial mención al poeta y editor pontevedrés Sabino Torres, "ese señor maior, culto e crápula de mocidade, que estivo en París e escribiu e editou poesía, e tiña pelazo de vello. "Esa personaxe literaria existía, e funo ver ó seu hospital de Madrid cando morría", apuntó sobre el fallecimiento del autor en mayo de 2016.

"Eu sei que Pontevedra é Boa Vila e dá de beber a quen pasa. Pero hoxe imos bebelo todo nós"

El pregonero también mencionó en su discurso a otras personalidades que, de algún modo, lo acompañaron durante su vida y que ya no están: el pintor Manuel Moldes; Rafa Ceresuela, autor del gol del ascenso del Pontevedra Club de Fútbol a Primera División y la escritora María Victoria Moreno, que en 2018 fue homenajeada en el Día das Letras Galegas.

Jabois reconoció que la ciudad que de pequeño dibujó a través "dunha identidade imaxinaria" existía. Igual que su gran amigo Anxo Zaldívar. "Cando non coñecía a ninguén no colexio o primeiro día preguntoume se quería correr con el; tiñamos seis anos, e hoxe os nosos fillos teñen a mesma idade e corren xuntos", recordó.

El también colaborador de Cadena Ser ha hecho bandera de la defensa de la memoria histórica y de los mártires gallegos. "Escribín de todas e de todos, querida familia Bóveda, querida Amalia", le dijo en su discurso a la hija de Alexandre Bóveda, fusilado por los franquistas en 1936. El próximo 17 de agosto se cumplen 83 años desde que fue asesinado en un monte de A Caeira, en Poio.

Jabois acabó su pregón recordando que "non hai maior orgullo que ser o cantor da cidade da túa vida nas súas festas máis grandes". "Con 23 anos soñaba con moitas glorias, pero non podía soñar coa máis grande de todas: que te queiran na casa, que te queiran os teus", dijo antes del chupinazo de inicio de las Festas da Peregrina y de una última advertencia: "Eu xa sei que Pontevedra é Boa Vila e dá de beber a quen pasa. Pero hoxe non, hoxe é festa. Hoxe imos bebelo todo nós".

"Con 23 anos soñaba con moitas glorias; pero a máis grande é que te...
Comentarios