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Bicicletas a cinco por hora solo a la entrada de las viviendas y en aceras

Una joven circulando en bicicleta por la Praza da Ferrería. RAFA FARIÑA
Una joven circulando en bicicleta por la Praza da Ferrería. RAFA FARIÑA

"Imos ser flexibles, aínda que a Lei de Tráfico prohibe circular por estes espazos", dice Mosquera

El concejal de Mobilidade e Infraestruturas, César Mosquera, considera que las críticas vertidas por la asociación Pedaladas a la propuesta planteada por el Gobierno local para limitar a cinco kilómetros por hora la velocidad máxima de circulación de las bicicletas por la ciudad han sido fruto de un "malentendido". Aclara que el borrador de la nueva Ordenanza de Mobilidade solo aplicaría este criterio "para a porta das casas e nas beirarrúas, nas que poden causar molestias moi serias aos peóns. Nunca estivo na nosa cabeza estender esta prohibición a toda a cidade".

En este sentido, recuerda que el Concello está facilitando la circulación de las bicicletas por zonas en las que está prohibido por el Código de Circulación. "Imos intentar excepcionalo, pero a condición de que vaian a paso de peón", subraya.

Mosquera puntualiza que, en todo caso, se trata de una propuesta que la Administración local intentará consensuar con los vecinos y con las entidades que deseen efectuar sus aportaciones, entre ellas el colectivo Pedaladas, con el que, según pronostica el concejal de Mobilidade, "imos chegar a acordo".

Además, explica que el Concello no se ha fijado en la normativa de ninguna otra ciudad para establecer el límite máximo de velocidad de las bicicletas a cinco por hora en la entrada de las viviendas y en las aceras "porque a Lei de Tráfico deixa moi claro que cando convivan peóns e aparellos (entre eles incluso as cadeiras con motor), estes poden circular pero a paso de peón. Non nos fai falta fixarnos en ningún precedente porque está no Código e porque, ademais, é de sentido común", apostilla.

La intención que tiene la Administración local con la elaboración de la nueva Ordenanza de Mobilidade es, según Mosquera, "favorecer a mobilidade ciclista excepto nos casos nos que crea conflitos e porque, ademais, está prohibido".

Respecto al límite de velocidad con la que podrían circular las bicicletas en el resto de la ciudad (con la citada excepción de las entradas de las casas y las aceras), subraya que "aínda hay que fixalo, dependendo das condicións do espazo. Non debería haber problema para que poidan circular a 30 quilómetros por hora pola calzada, como o resto dos vehículos. En todo caso, iso está sen determinar"·.

"A nosa idea é ampliar os límites todo o que poidamos facendo excepcións, se ben hai algunas sentenzas do Tribunal Supremo sobre algunhas ordenanzas municipais (entre ellas las de Sevilla y Zaragoza) nas que as fixan moitos límites ás excepcións".

En estos mismos términos se expresó este lunes el portavoz del Gobierno local, Raimundo González, que hizo un llamamiento a la "tranquilidade", convencido de que "imos estar de acordo na norma final que se elabore". Además, instó a "deixar traballar" al ingeniero Fernando Nabot, encargado de la redacción del borrador de la Ordenanza de Mobilidade, en cuya elaboración, subrayó, "vai haber un amplio consenso".

Masa Crítica convoca una protesta

El grupo municipal del PSOE insta al Gobierno local a convocar la Mesa pola Bicicleta

El Grupo Municipal do PSdeG-PSOE presentó este lunes en el Rexistro del Concello una solicitud para que convoque, "con carácter de urxencia", la Mesa Local pola Bicicleta. Recuerda que este equipo de trabajo (integrado por representantes de la Corporación local y colectivos que trabajan en la promoción de este medio de transporte) no se reúne desde agosto de 2016.

Iván Puentes, representante del PSOE en la Mesa y en la Comisión Informativa de Mobilidade, califica de "moi graves" y de "golpe mortal" al uso de la bicicleta en Pontevedra "as declaracións efectuadas días atrás polo concelleiro nacionalista César Mosquera, quen fixo pública a intención do Goberno Municipal de limitar a 5 quilómetros por hora a circulación de bicicletas nas zonas peonís da cidade".

"É un ataque sen precedentes á mobilidade sostible en Pontevedra", afirma Puentes, "ademais dun novo desprezo aos centos e centos de usuarios da bicicleta que hai na cidade e, particularmente, aos colectivos que os representan", pues, entienden los socialistas, "se de verdade hai vontade de traballar pola mobilidade sostible, en lugar de anunciar ocorrencias paleolíticas nunha rolda de prensa, o primeiro é falar coa xente, escoitar e chegar a entendementos, que é para o que vale precisamente a Mesa pola Bicicleta".

EJEMPLOS. Así, el Partido Socialista efectúa "un chamamento á responsabilidade do Goberno, a falar con quen sabe da materia e a mirarse no espello de cidades como Vitoria ou Málaga, que son verdadeiros exemplos, recoñecidos internacionalmente, de aposta pola mobilidade sostible e, concretamente, polo uso da bicicleta".

Además, Iván Puentes advierte de que "se o Goberno local segue instalado na arrogancia e no despotismo, con nós que non conte para eliminar as bicis da cidade".

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