Los comuneros se movilizan para impedir que el monte vecinal pase a manos privadas

Convocan una manifestación que tendrá lugar en Santiago el día 22 ▶ Se oponen a que la Xunta pueda intervenir terrenos abandonados

De izquierda a derecha, Iván Pérez, Xosé Alfredo Pereira, Xan Bautista Cambón y Diego Sánchez. J. CERVERA - Comuneros de Galicia
photo_camera De izquierda a derecha, Iván Pérez, Xosé Alfredo Pereira, Xan Bautista Cambón y Diego Sánchez. J. CERVERA - Comuneros de Galicia

"A veciñanza comuneira do século XXI non pode pasar á historia por ser incapaz de defender as súas terras, de gran valor social, cultural e medioambiental". Con esta premisa la Organización Galega de Comunidades de Montes convoca una manifestación que tendrá lugar el próximo día 22, domingo, en Santiago de Compostela.

El presidente de la agrupación de comuneros, Xosé Alfredo Pereira, informó este jueves de que el motivo de la protesta (que partirá de la Estación de Renfe a las 12.00 horas) es "parar o roubo do monte veciñal e, con elo, a destrución do medio rural", en referencia explícita a la revisión del Plan Forestal de Galicia que impulsa la Xunta. "Está intentando dotar ao monte comunal de personalidade xurídica para convertelo en privado e, deste xeito, poder negociar con el", subrayó.

Pereira, que efectuó estas declaraciones en el transcurso de una rueda de prensa en la que estuvo acompañado por Iván Pérez (en representación de la Mancomunidade de Montes de Pontevedra), Diego Sánchez (Sindicato Labrego Galego, SLG) y Xan Bautista Cambón (Federación Rural Galega, Fruga), explicó que con las últimas modificaciones de la Lei de Montes Veciñais en Man Común, la Consellería de Medio Rural se convierte en "xuíz e parte" para declarar un monte vecinal en estado de abandono e intervenirlo por causas burocráticas y administrativas.

Puso como ejemplos que en caso de que una comunidad de montes no pueda elegir a tiempo una junta rectora, de incumplir algún artículo de la Lei de Montes o de la Prevención y defensa contra los incendios forestales, "pode xustificar a entrega do monte a unha empresa privada por 50 anos sen posibilidade de que nese período os terreos poidan volver ás mans dos seus lexítimos propietarios, os comuneiros. Ademais -advirtió Pereira-, o Goberno galego pretende desclasificar os montes veciñais que teñan entre os seus usos o social".

Según el presidente de la Organización Galega de Comunidades de Montes, "está claro que para o PP o medio rural non ten futuro e, polo tanto, só interesa para a implantación de aproveitamentos agresivos que non xeran valor engadido, ou equipamentos e instalacións para as elites como, por exemplo, campos de golf, centros comerciais e urbanizacións de luxo".

La manifestación promovida por los comuneros cuenta con el respaldo de Fruga, CIG, SLG, Adega, Atrifoga y Asociación Pola Defensa da Ría (APDR).

Comentarios