La Deputación transfiere 300 millones a los concellos de la provincia durante el actual mandato

El vicepresidente provincial, César Mosquera, realizó un balance de la institución a unos meses de finalizar la legislatura ►"Se houbera eleccións na Deputación non lle tería ningún medo, ao contrario"

Eva Vilaverde, César Mosquera y Xosé Leal, durante el desayuno informativo. JOSÉ LUIZ OUBIÑA
photo_camera Eva Vilaverde, César Mosquera y Xosé Leal, durante el desayuno informativo. JOSÉ LUIZ OUBIÑA

El vicepresidente de la Deputación Provincial –y presidente en funciones–, César Mosquera, ofreció este jueves un desayuno informativo en el que realizó un positivo balance de los tres años de gobierno bipartito, en el que cifró entre "290 e 300 millóns de euros, dependendo do remanente" la cantidad transferida a los ayuntamientos de la provincia "para as súas actividades" dentro del Plan Concellos. "Traballamos con moitas previsión para que os concellos poidan traballar con tempo e xa están repartidos todos os fondos entre 2016 e 2019, polo que podemos facer balance do mandato", explicó.

El anterior Gobierno provincial "non chegou a tal cifra aínda que tivera máis presuposto" y en la actualidad, apostilló, los ayuntamientos "teñen serias dificultades para contratar e executar actuacións con cargo a estes fondos. Non dan gastado".

Asimismo, Mosquera –que estuvo acompañado por los diputados nacionalistas Eva Vilaverde y Xosé Leal– apeló a que dicho reparto se realiza "segundo as bases feitas con criterios obxectivos, sen mirar a cor" de los concellos, que "recibiron máis que en mandatos anteriores". El hecho de hacer "desaparecer favoritismos", señaló, no se hizo "sen certas dificultades", pues, denunció, "hai sectores que agardan ter acceso privilexiado e saír favorecidos" y "costou que algúns entenderan" que "esa dinámica caciquil" tenía que "erradicarse de maneira notable". Recordó también que en la actualidad "non hai nin un só euro de libre disposición".

El presidente en funciones destacó el importante impulso del Plan Revitaliza ("moitos máis concellos se adherirán ao programa estrela da compostaxe") y el incremento en las solicitudes para dotar de más lombos a las carreteras provinciales. También abordó el funcionamiento de la Corporación, lamentando la labor de la oposición ("intentamos pasar de broncas absurdas e nós mesmos temos que facer de Goberno e oposición") y subrayando la buena sintonía del bipartito. "É a primeira vez que un programa de goberno se cumpre exquisitamente. Puxémolo todo por escrito e sabemos a que aternos". De hecho, subrayó que "a presidenta é dona Carmen e nunca se nos ocurriría xogar un papel que non nos corresponde".

"Se houbera eleccións á Deputación non lle tería ningún medo, ao contrario", destacó Mosquera poniendo en valor su trabajo en estos tres años. "O resultado da próxima Corporación provincial terá que ver cos concellos" y, destacó, "sigos sostendo que é un mecanismo perverso", porque es el propio partido el que elige a los diputados provinciales.

Comentarios