Debate sobre la EDAR de Os Praceres

"Descoñezo os informes técnicos que pode ter Mosquera da ría"

Ethel Vázquez insiste en ampliar hacia Ence "é a única opción viable" en el día en que la Plataforma presentó su alegación al emisario

La ampliación que plantea la Xunta ocuparía el espacio de Ence anexo a las actuales instalaciones de la Edar, antes usado para acopiar madera, así como una parte del campo de fútbol de Os Praceres. M.B.
photo_camera EDAR de Os Praceres M.B.

Cuando faltan apenas unos días para que el alcalde de Pontevedra se reúna con el presidente autonómico, la estación depuradora de Os Praceres, uno de los asuntos más polémicos que ambas administraciones tienen sobre la mesa sigue provocando la discordia. Este viernes fue la conselleira la que insistió en que su gabinete no dará marcha atrás en una alternativa proyectada "despois de anos estudando a ría palmo a palmo e a súa rede de colectores", y aclaró que, frente a este trabajo "descoñezo os estudos técnicos que pode ter César Mosquera da ría, porque os estudos da Xunta falan de grandes deficiencias na rede, -que serían competencia municipal- a pesares dos dez millóns de euros que se investiron por parte da Xunta no rural". Vázquez recordó que "para non ter que pechar a ría" es preciso "actuar na EDAR e ampliar a súa capacidade, mesmo que só depure augas do Concello de Pontevedra, xa que hai que eliminar nitróxeno e hai que actuar na tecnoloxía para dotala dunha capacidade que casi triplique a de hoxe".

"O noso obxectivo, entendendo aos veciños de Lourizán, é desplazala o máximo cara Ence e niso estamos traballando", aclaró además que tras "valorar levantar todas as canalizacións de Pontevedra ou de Marín (como sería necesario en caso de realizar depuradoras nuevas para Marín y Poio), ademais de costes de explotación e de estacións de bombeo, concluimos que hai unha alternativa única que é a viable".

SENTIDO COMÚN. A su vez, el vicepresidente de la Deputación, César Mosquera, pidió que "a Xunta aclare que demo quere facer" con respecto al saneamiento de la ría y la EDAR de Lourizán. El nacionalista reiteró que la postura del Concello no se basa en estudios técnicos, sino "no sentido común" y que "é a mesma desde hai 17 anos". Dicho posicionamiento parte de que "na EDAR actual hai dous problemas: un é que a depuración terciaria non funciona e outro é que o control da rede de saneamento é francamente deficitario e esa é unha cuestión que hai que resolver tanto se se amplía a depuradora como se non», porque la red "está metendo o que non debe".

Con respecto a la reunión del lunes también se pronunció el San Andrés Club de Fútbol, que pide que su nuevo terreno de juego se trate en la cita.

Este viernes se hicieron públicas las alegaciones de la Plataforma En Defensa Da Praza dos Praceres, que presenta un pliego de 10 puntos contra la ampliación del emisario, en el que se recuerda la proximidad de tres elementos patrimoniales, el hecho de que dará servicio a núcleos como Poio y Marín, así como a aguas procedentes de industrias como Ence y el polígono de O Campiño, y se rechaza que la instalación cierre la única fachada al mar que le queda a la parroquia.

Comentarios