Nueve días después de que el Claustro de la Universidade de Vigo aprobase la memoria para iniciar el proceso de integración de las tres escuelas de enfermería públicas adscritas en un solo centro, la futura Facultade de Enfermería, la Deputación de Pontevedra, actual responsable del centro situado en el Hospital Provincial, que suma 225 estudiantes, celebró la creación del nuevo ente, que además del grado y del máster anunciados, aspira a contar con un doctorado.
El desembarco institucional de este jueves en el Pazo provincial –además del rector, Manuel Reigosa, estuvieron los vicerrectores Eva Lantarón (del campus), Alfonso Lago (Titulacións e Innovación Docente) y Patricia Valcárcel (Profesorado e Organización Académica); la diputada delegada del actual centro, Noemi Outeda, y el director de la escuela, Miguel Ángel Piñón– sirvió para aplaudir públicamente el paso dado para materializar "unha gran demanda da institución provincial", esto es, que los tres centros pasen a formar parte al cien por cien de la UVigo a partir del curso 2024-2025".
La propuesta, anunció Reigosa, se debatirá este mismo viernes en el Consello de Goberno de la UVigo y se espera que no encuentre obstáculos. Posteriormente deberá ser ratificada tanto en el Consello Social como en el Consello Galego de Universidades.
La presidenta de la Deputación, Carmela Silva, aseguró que "isto é posible grazas á suma de vontades da Universidade de Vigo, a Deputación de Pontevedra, a dirección, profesorado e alumnado da Escola de Enfermería" y también "da Xunta". El trabajo conjunto deberá fructificar en una creación "fundamental para nosa provincia". Para ello, destacó, "imos poñer unha alfombra vermella, dando todas as facilidades, e seguiremos financiando a Escola ata que finalice todo o proceso de creación e de posta en marcha", que no concluirá en el primer curso como facultad, sino que tardará tres años más, "porque cremos que temos que poñernos a carón da Universidade e traballar coa Xunta para conseguir algo tan importante e que a fin de contas é para o ben común" y, destacó, el asunto de financiación no es "ningún problema. Todo o que nos formule a Universidade vai ter un si como resposta", aseguró.
Silva repasó todo el procedimiento iniciado en 2019 ("sen o reitor da Universidade de Vigo isto non sería posible"), aunque venía de atrás, cuando "xa quedou claro que isto non sería un intento máis senón que de verdade había un compromiso", y destacó el "fito" alcanzado, pues "esta administración non ten nin competencias nin unha estrutura educativa para que a escola se siga fortalecendo".
Por eso la alegría es doble: "non só exercerá as competencias e a dirección a administración á que lle corresponde, senón que ademais o profesorado e o alumnado terán máis calidade educativa, será unha facultade de primeira e a dirección da Universidade poderá tomar moitas decisións que melloren máis a súa formación, que xa é de excelencia".
De la Universidade al 100%
Por su parte, Manuel Reigosa afirmó que "queremos que o alumnado pase a ser 100% da Universidade e polo tanto poida participar ao 100% na vida universitaria e non dun xeito vicario", pues ahora, por ejemplo, no pueden escoger la rectoría. El proceso de creación de la Facultade, recordó, es "longo", pero "todas as partes implicadas estamos comprometidas e na Universidade levamos tempo traballando para a implantación do Máster de Enfermería que permitirá que o inicio da facultade en 2024-25 sexa non só co grao único senón tamén xa con este mestrado". Hasta entonces este máster se emplazará en la Facultade de Fisioterapia.
Además, la UVigo también está trabajando "na aspiración de ter un programa de doutoramento propio para que a facultade inclúa todos os títulos posibles de formación docente e investigadora de gran calidade". Asimismo, durante el período de adscrición directa, "poremos en marcha un programa de formación para que o persoal marabilloso deste centro acade o título de doutor e competencias en investigación". Por lo tanto, aseguró, "o futuro desta facultade vai ser moito mellor. No curso 2024-25 teremos xa alumnado matriculado para o grao e o máster".
¿Será Pontevedra la sede de la futura facultad?
Reigosa confirmó que la docencia continuará impartiéndose en los hospitales universitarios, como ahora, y a medida que se vayan incorporando los diferentes cursos se ampliarán los espacios en los tres campus "para que o 60% da docencia que se pode impartir fóra do hospital teña cada vez máis presenza na UVigo".
Aunque no quiso confirmar cual será la localización final, "xa que aínda non é o momento de falar diso", sí dijo que la Facultade de Enfermaría tendrá "visibilidade" en los tres campus y admitió la "excelente" localización de la escuela de Pontevedra, "no centro da cidade", como la Facultade de Belas Artes. Por eso, "se é posible tentaremos mantela" en el Provincial. Declinó entrar en temáticas con componentes políticos "sobre todo nun intre preelectoral como é o actual", pero aun así reiteró que las instalaciones del hospital serían excelentes. "Haberá que falalo con calma e, nese sentido, eu son optimista".