Mercancías: Fomento descartó la idea recientemente

El BNG quiere unir Arcade con Pontevedra a través del tramo viejo del tren

Pontevedra, Vilaboa y Soutomaior contarían con una alternativa de ocio, de porte y turismo por un bajo coste
Bará, Fernández Salgado y Lourenzo en su comparecencia de este viernes, en la Illa de Medal, Ponte Sampaio
photo_camera Bará, Fernández Salgado y Lourenzo en su comparecencia de este viernes, en la Illa de Medal, Ponte Sampaio

El BNG de Pontevedra, el de Vilaboa y el de Soutomaior anunciaron este viernes que volverán a insistir ante el Ministerio de Fomento para poder unir con una senda peatonal Arcade y la ciudad del Lérez. 

El edil pontevedrés de Mobilidade, Luís Bará; la teniente de alcalde de Vilaboa, Ornela Fernández Salgado, y el portavoz del BNG de Soutomaior, Manuel Lourenzo, comparecieron este viernes en la Illa de Medal, Ponte Sampaio, para explicar los detalles de un plan que, defendió Bará "conseguiría, con un custo moi baixo, responder a varias demandas: por unha banda podería ter un uso de mobilidade, cunha distancia de 10 quilómetros sería unha alternativa moi segura para a mobilidade en bicicleta ou mesmo peonil entre Pontevedra e Soutomaior; en segundo lugar tería un uso recreativo e deportivo e, en terceiro, tería unha gran potencialidade turística. Esta contorna ten un gran valor paisaxístico e cultural entre a Illa de Medal, as Salinas de Paredes, o ENIL dos Gafos, a ponte de Ponte Sampaio, o Camiño Xacobeo e mesmo a ruta romana da Vía XIX", recordó. 

Ornela Fernández afirma que es "moi importante conseguir maior impacto turístico arredor de elementos como as nosas Salinas, aínda que tamén resultará útil a unión dos tres municipios"

La recuperación del tramo y su conversión en Vía Verde implicaría la puesta a disposición del público de cerca de 10 kilómetros de sendero desde la zona de la estación de autobuses hasta la entrada de Arcade. "Ademais de todo o comentado, esta iniciativa podería solventar problemas de mobilidade que xera a N-550, que non é un vial que sirva demasiado para andar. En termos de utilidade social, este sería un aspecto a ter en conta tamén", explicó el responsable del BNG de Soutomaior. 

La nueva senda podría servir como recurso para diversificar el turismo. Así lo recordó la teniente de alcalde de Vilaboa, quien apuntó que para su Concello es "moi importante conseguir maior impacto turístico arredor de elementos como as nosas Salinas, aínda que tamén resultará útil a unión dos tres municipios". 

La propuesta se ha presentado ya en el Pleno de Pontevedra, en donde resultó aprobada, y volverá a las sesiones de las corporaciones de Soutomaior y Vilaboa antes de que se vuelva a remitir a Fomento. Aunque la Vía Verde se había demandado en ocasiones anteriores sin gran éxito, Luís Bará recordó que "a entón ministra de Fomento non deu ningunha resposta, pero os tempos cambiaron e está a punto de iniciarse unha nova etapa, cun novo Goberno ao que se lle volverá a expor a idea", apuntó. 

La ruta partiría de la zona de la Praza Josefina Arruti, de Pontevedra, y discurriría por Salcedo, Bértola, Figueirido, Paredes, Ponte Sampaio y Arcade, siempre siguiendo el tramo del ferrocarril, o, en el caso de que este no esté abandonado (como en Figueirido y Salcedo), las vías alternativas de la zona, como los caminos de servicio de acceso a las parcelas o las vías de apoyo de Renfe. 

La propuesta destaca por su capacidad para vertebrar una alternativa de ocio ecológica en la que colaborarían tres concellos, y además ofrece a la ciudadanía un trayecto llano y en línea recta, algo muy valorado desde el punto de vista de la práctica de actividades como el ‘footing’ o los recorridos en bicicleta.