El rural exige tener voz en la prevención de incendios

La Mancomunidade de Montes de Pontevedra tiende la mano a la Xunta y se ofrece a colaborar con charlas informativas en las parroquias
Uno de los incendios que se registraron este verano en la parroquia de Ponte Sampaio.
photo_camera Uno de los incendios que se registraron este verano en la parroquia de Ponte Sampaio.

Los incendios forestales que cada verano afectan a los montes vecinales de las parroquias son una de las mayores preocupaciones de la Mancomunidade de Montes de Pontevedra. El colectivo, integrado por 13 colectivos del rural, tiende la mano a la Xunta de Galicia para diseñar una estrategia para prevenir la aparición del fuego.

El presidente de la agrupación de comuneros, Iván Pérez, sostiene que "evitar o lume non é un problema puntual ou localizado que se poida abordar coa creación de barreiras naturais ou devasas, senón que é unha cuestión social, de xestión do territorio".

De esta forma, la Mancomunidade de Montes reclama al Concello, a la Deputación y a la Xunta "unha maior implicación" y les ofrece su colaboración para la puesta en práctica de medidas para la prevención de incendios. "O Pladiga (documento que regula la extinción y prevención de incendios en Galicia) sinala que é prioritaria a coordinación de diferentes organismos locais de xestión do territorio, entre os que se atopan as comunidades de montes, pero nós non recibimos ningún tipo de chamada nin mantivemos contacto coas administracións, nas que non vemos que teñan interese en contar coa nosa opinión", subraya Iván Pérez.

"Queremos ver en que podemos colaborar e cando estea a punto de chegar o verán ofrecer información aos veciños a través das diferentes comunidades de montes mediante charlas sobre prevención para evitar problemas coas queimas, xa que moitas veces é un problema neglixente. Queremos favorecer que a xente se preocupe de vixiar a súa contorna e non só cando ten o lume enriba da casa", apostilla el dirigente de los comuneros de Pontevedra.

Iván Pérez considera el incremento de terrenos agrícolas abandonados que están siendo invadidos por especies alóctonas, como los eucaliptos o las acacias,la consecuencia de una "incorrecta xestión silvícola".

"Cando Ence di que plantar eucalipto no monte é a medida axeitada para previr os incendios omite que se necesitan uns correctos tratamentos. É como darlle unha arma a unha persoa e dicirlle que con ella se pode defender sen advertilo do que lle pode pasar por un mal uso", sentencia Pérez.

Comentarios