Exigen acciones para reducir comisiones bancarias como las aplicadas en carburantes

La Federación Castelao sigue sus protestas ante las oficinas bancarias y estudia alianzas con sus homólogos de Vigo y O Morrazo
La concentración de este jueves se desarrolló ante la oficina de Caixabank de Benito Corbal. J. CERVERA
photo_camera La concentración de este jueves se desarrolló ante la oficina de Caixabank de Benito Corbal. J. CERVERA

"Da mesma forma que se tomou unha decisión cos carburantes e coa enerxía, estamos en crise e non podemos ter unhas comisións elevadísimas", sostiene Juan Manuel Loureiro, presidente de la Federación de Asociacións de Veciños de Pontevedra Castelao.

Por cuarto jueves consecutivo, el colectivo convocó una concentración de protesta, en este caso ante la sucursal de CaixaBank ubicada en la calle Benito Corbal.

Consideran que, aparte del problema de la reducción de horarios, la solución para evitar estas comisiones no puede ser "xerar unha conta electrónica".

A mayores, denuncian la peligrosidad que suponen los nuevos cajeros automáticos que Abanca instaló en municipios rurales sin oficina bancaria y que se llevaron una subvención de la Xunta de tres millones de euros.

"Os caixeiros teñen un sitio para meter o DNI, outro para a tarxeta e despois teñen un plasma no que que che aparece o asesor que tiñas desde hai anos e te coñece -explica-. Imaxinemos iso se tes detrás un caco cunha pistola. É unha inseguridade total".

Loureiro subraya que este es "un problema de Estado" que debe implicar "a todos os partidos políticos", por lo que piden que "non se invistan máis cartos en máquinas, senón en persoas e en baixarnos as comisións a todos. Que o fagan, como fixeron co carburante".

La Federación Castelao asume la normativas europeas en materia de liberalización bancaria, pero "se se puido facer cos carburantes, por que non nos subvencionan tamén as comisóns bancarias? Non para todos, porque hai xente que ten moito poder económico, que é, precisamente, a que menos comisións paga, porque é a que ten os asesores e as contas electrónicas", mientras son "os de a pé" los que pagan el pato. "Isto hai que regulalo".

Todas las edades. La Federación censura que se cobren comisiones por cuentas "sen movemento". Como "representantes do movemento veciñal en Pontevedra" participarán el próximo 5 de mayo en una reunión con Cogave, la confederación que unifica el movimiento vecinal gallego.

"Pero estamos pensando que despois de Semana Santa tamén nos xuntaremos co movemento veciñal de Cangas, que tamén está facendo estas manifestacións os mércores, para facer algo conxunto. E se podemos falar cos de Vigo, pois tamén".

En estas concentraciones se reúne un escaso número de personas, todas ellas jubiladas, pero que logran llamar la atención de los viandantes con sus silbatos y pancartas -no así que se unan- e incluso motivan que una patrulla policial esté atenta a ellas.

Loureiro admite la escasa atracción de la convocatoria. "Son horas difíciles, pero imos sumando. Tamén o das pensións empezou pouco a pouco". Sí cree que "é un pouco triste" que "a maioría da xente que se move sexa maior. Eles son os máis afectados, pero isto aféctanos a todos, desde 17 a cen anos".

Tarjetas revolving: "É un roubo a man armada"
José Patricio Recamán, pontevedrés de 81 años, es una de las personas que participó en la concentración de este jueves. Además de "querer axudar aos demais" a través de la federación de vecinos, también acude a título personal, por "un problema co Banco Santander".

Explica que le dieron "tres tarxetas máis" además de la convencional, "para ir gastando pouco a pouco, cun límite, por seguridade, para que non me leven os cartos". Su sorpresa fue cuando le cobraron 149 euros de intereses pese a tener saldo suficiente. Son las tarjetas revolving. "Quedei sen os cartos inutilmente. É un roubo a man armada", afirma, pues considera que no le ofrecieron la información correspondiente.

A eso se suma la complejidad que supone operar a través de internet.

Comentarios