Lores advierte: "Pontevedra é un proxecto que non chegou ao final"

El regidor pontevedrés participó en la tercera jornada de Urbtopías 2023 en Santa Clara, junto a los arquitectos Ola Gustafsson, David Sim y Teresa Táboas, y al periodista Fernando González 'Gonzo'
Teresa Táboas, Ola Gustafsson, Fernando González 'Gonzo', David Sim y Fernández Lores, este miércoles en Santa Clara. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera Teresa Táboas, Ola Gustafsson, Fernando González 'Gonzo', David Sim y Fernández Lores, este miércoles en Santa Clara. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

El regidor de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores aprovechó la recepción a los participantes en la tercera jornada del ciclo Urbtopías 2023 para "ser claro e conciso", señalando que "coido que Pontevedra é un referente que debe continuar avanzando. Para iso debemos escoitar e aprender de todo o mundo, pois este é un proxecto dinámico, que non chegou ao seu final". Sin embargo, para Lores "hai risco, desde o meu punto de vista, de volta atrás. Hai nubarróns no horizonte. Hai experiencias de cidades que foron referentes e logo retrocederon. Este modelo de Pontevedra é moi equilibrado, holístico e integral. Hai xente que aínda non entende que o tráfico pesado non debe pasar pola cidade, ou que a diminución de tráfico provoca barrios máis inseguros como é o caso de Campolongo. Tamén hai xente que quere meter os autobuses pola Michelena".

El alcalde considera que estas ideas "son un perigo e non entenden o que se está a facer" y añadió que "sería unha traxedia que Pontevedra volvese atrás, pois sería algo con resonancia en todo o mundo, xa que se queira ou non, estamos a ser unha referencia a nivel mundial. Unha involución do modelo non ten pes ni cabeza. Xa o dixo Ana Luisa Amaral, que estivo en Urbatopías, e deixou unha frase moi importante: Ningunha conquista é irreversíbel. Non podemos permitirnos o luxo de non seguir avanzando", sentenció Lores.

Ciudad suave

Una ciudad amable para las personas y que trata de ofrecer una calidad de vida para sus habitantes, que les facilite el día a día. Esa meta y el proceso para lograrlo fue el eje que centró el debate A cidade suave. Unha contorna a escala humana, que llenó de público Santa Clara en la tercera jornada del ciclo Urbtopías 2023.

La sesión contó con la participación de los arquitectos y urbanistas David Sim y Ola Gustafsson, la aquitecta gallega Teresa Táboas, el alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores, y el periodista Fernando González Gonzo, quien se encargó de moderar el debate. Gonzo abrió la reflexión planteando qué tienen en común las ciudades que hacen que la vida de sus habitantes sea más humana.

Asistentes a la tercera jornada del ciclo Urbtopías. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
Asistentes a la tercera jornada del ciclo Urbtopías. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

Teresa Táboas, fue la primera en intervenir haciendo un breve repaso por la evolución histórica de las urbes hasta la actualidad en la que "temos dous conceptos de cidade, pasamos de petrópolis a ecópolis, a cidade ecolóxica. A última das ideas é a cidade lineal cun tren rápido e sen coches".

David Sim, autor del libro Soft City definió el concepto de ciudad suave como una urbe "amable para las personas y que trata de hacer una vida buena para ellas. Para nosotros eso se trata de un proceso suave y lento". Sim añadió que "la democracia no es sólo votar, también es estar sentado en la calle en un banco charlando con otra gente desconocida". Para Sim, Pontevedra es un modelo de este tipo de ciudad en muchos aspectos porque es una urbe en la que priman los espacios públicos y señaló que no puede enseñarle a los pontevedreses a hacer una ciudad mejor "porque ya lo hacéis muy bien".

Por su parte, Ola Gustafsson también destacó la importancia de que en las ciudades las personas compartan espacios y posibilidades. "Para comprender la vida hay que pasar tiempo fuera conversando con vecinos para ver qué vida podemos hacer y, a partir de ahí, es cuando podemos empezar a desarrollar proyectos".

Lores, por su parte, explicó el proceso de transformación de la ciudad señalando que "aplicamos a Pontevedra todo o mellor que vimos no mundo".