Lores carga contra Nogar por tener "unhas instalacións sen ningún tipo de garantías nin de licenzas"

El alcalde de Pontevedra critica la situación de las naves de la antigua Pontesa, "sen hidrantes nin ningún outro método de extinción". "Estábase xogando cun risco para a poboación e para os traballadores", recalca ►El Concello considera que los responsables deberán responder ahora "ante unha ilegalidade manifesta"

La nave de Pontesa, tras el incendio. DP
photo_camera La nave de Pontesa, tras el incendio. DP

El alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores, cargó este miércoles contra el Grupo Nogar tras el incendio declarado el pasado domingo en las naves de la antigua Pontesa, en la parroquia pontevedresa de Ponte Sampaio. Tras lamentar el fallecimiento de un operario de la compañía como consecuencia de las quemaduras sufridas a raíz del siniestro, el regidor del BNG recordó que la empresa "tiña unhas instalacións sen ningún tipo de garantías nin de licenzas". "Había un risco para as persoas nesas instalacións. E mesmo para a poboación en xeral. Era un polvorín. E puido ser peor porque afectou ao teito, que tiña amianto (un mineral tóxico y cancerígeno)", dijo al ser preguntado por la prensa durante la visita a unas obras en Lourizán. 

Lores también puso en duda la trayectoria de la compañía, a la que evitó referirse por su nombre durante su valoración. "A verdade é que estou altamente sorprendido porque eu pensei que unha empresa dese prestixio era unha empresa seria", lamentó. "E non é certo. Non é certo porque ter unhas instalacións desas características recórdanos máis a hai 40 ou 50 anos, nas épocas do capitalismo salvaxe. Estou realmente preocupado por esta cuestión. Non había nada. Era unha nave que non tiña nin hidrantes nin ningún outro método de extinción. E estábase xogando cun risco para a poboación a e para os traballadores", recalcó.

El alcalde reiteró que al Concello no le consta ningún permiso para que en el viejo complejo fabril se estuviera desarrollando dicha actividad de almacenamiento de material orgánico. "Descoñeciamos esa situación porque non houbo unha petición de licenza nin de autorización", "Suponse que cando se fai unha instalación ou hai unha actividade determinada hai que ter un mínimo de garantías. E aquí non había absolutamente nada. Paréceme absolutamente lamentable e criticable que se teña unha actividade sen controis de ningún tipo", subrayó.

El regidor nacionalista señaló que el incendio del pasado domingo en Ponte Sampaio "puido ser peor". Y puso como ejemplo la nube tóxica generada tras el fuego que calcinó gran parte de las naves, cuya techumbre estaba hecha de amianto. Los servicios de emergencia llegaron a plantear el confinamiento de la parroquia si la humo, que contenía este mineral tóxico, llegaba a núcleos habitados. Finalmente, las rachas de viento, que soplaban en otra dirección, evitaron que se activase este protocolo. "Os servizos de emerxencia estiveron en zapatillas, preocupados e controlando algo que descoñeciamos totalmente", criticó.

El Concello asegura desconocer si, además del Grupo Nogar, hay otras empresas que ejercen algún tipo de actividad de almacenaje en las instalaciones de la antigua Pontesa, en donde también hay eucalipto apilado, aunque al aire libre. El recinto fue objeto de una concesión por parte de Costas a su actual propietaria, la firma hispano-brasileña Itaipu Trade S.L., que ha recurrido ante el Tribunal Supremo una sentencia de la Audiencia Nacional que anula la prórroga del citado permiso para mantener el recinto ubicado en terrenos protegidos, al lado de la ría de Vigo. 

Lores recordó que la de Pontesa es una "nave en litixio" y que "esta empresa (Nogar) ou os propietarios (Itaipu) terán que responder ante unha ilegalidade manifesta" tras el incendio del domingo.

Comentarios