Los comuneros invertirán un millón en el jardín botánico de Castiñeiras

El proyecto, que suma casi 75 hectáreas, incluye un 'arborum' que en la actualidad tiene 78 especies diferentes. Los promotores esperan que se sumen la Xunta y la Deputación y destacan que es una iniciativa "moi ambiciosa"
Los comuneros presentaron el proyecto en el parque del Lago de Castiñeiras.
photo_camera Los comuneros presentaron el proyecto en el parque del Lago de Castiñeiras.

La construcción y puesta en marcha del jardín botánico y el ‘arborum’ de Castiñeiras-Cotorredondo tiene un presupuesto aproximado de 1.115.000 euros, una inversión que sus promotores consideran totalmente factible teniendo en cuenta que se trata de una iniciativa sin precedentes en Galicia.

«Estamos falando do ‘arborum’ máis grande da Península Ibérica, con case 60 hectáreas, ao que se engade un xardín botánico doutras 15», señaló el presidente de la Comunidade de Montes de Santomé, Daniel Rosales, matizando que «a nivel medioambiental, educativo, turístico e patrimonial é un proxecto moi ambicioso e atractivo para a comarca».

La propuesta parte de la Fundación Lago de Castiñeiras-Cotorredondo, impulsada por las comunidades de montes de Santomé, San Xulián (ambas de Marín), Santa Cristina y San Martiño (Vilaboa) y a la que ya están adheridos ambos concellos. «O noso obxectivo é que se sumen a Xunta de Galicia e a Deputación, para o que temos solicitadas varias entrevistas nas que lles presentaremos o proxecto e agardamos que sexa ben recibido», añadió Rosales.

El ‘arborum’ presenta en estos momentos 78 especies diferentes y varias de cada uno de los cinco continentes, a lo que se suma otro centenar de tipos de plantas para el jardín botánico. «Partimos dunha base extraordinaria, que se completará con plantas tropicais, cactus (estas en invernaderos acristalados) e un insectario, algo moi novidoso, xa que tan só hai dous en toda España: un en Tenerife e outro en Benalmádena)», señaló el responsable del proyecto, Gaspar Bernárdez.

Rosales, que estuvo acompañado por representantes de las otras tres comunidades de montes participantes, resaltó que la intención es «modificar o sistema de xestión completamente, dando continuidade ó traballo iniciado en 1924, cando se creou este espazo co lago e a plantación de árbores, e apostando polos valores naturais, educativos, culturais e turísticos que temos nesta zona, que son un auténtico luxo».

«As Rías Baixas son un destino turístico preferente e ofertar un complexo como este a uns quilómetros de Pontevedra, de Sanxenxo, de Vigo ou de Santiago é unha auténtica oportunidade», incidió. El objetivo es que los departamentos de Medio Rural, Medio Ambiente, Turismo y Cultura de la Xunta entren en la Fundación y aporten parte del presupuesto, a los que deberían sumarse la Deputación, los concellos e inversores privados.

«Cremos que o investimento é máis que factible, xa que é un proxecto moi ambicioso e que pode reportar uns beneficios moi importantes. Se un campo de herba sinténtica custa case 600.000 euros, que esta actuación supoña algo máis dun millón de euros é algo perfectamente asumible», señalaron los comuneros.

Concretamente, el trabajo forestal a realizar está valorado en 349.659 euros, la obra civil en 652.000 y los gastos de personal en 115.000. «É unha aposta importante, pero que pode ser un referente a nivel de toda España e Portugal e ten a pretensión de crecer no futuro con novas actuacións», añadió Rosales. Asimismo, puso como ejemplo los 120.000 visitantes que recibe cada año el jardín botánico de Gijón.

En esta línea, recordó que en el entorno del parque, para que el pedirán la declaración como Zona de Especial Protección de Valores Naturales, hay siete mámoas que completan la oferta ambiental con la patrimonial. Finalmente, Daniel Rosales explicó que también se intentará conseguir el respaldo de inversores.

Comentarios