"A madeira é o material do futuro e hai empresas apostando por esta liña"

El Concello y entidades como el Museo, la Fundación Juana de Vega o el Clúster da Saúde aplauden esta iniciativa y piden continuidad para consolidarla
Participantes en la mesa de salud y deporte. DUVI
photo_camera Participantes en la mesa de salud y deporte. DUVI

Satisfacción generalizada y propósito de continuidad. Es el balance que tanto investigadores como representantes de varias entidades participaron realizaron de la jornada celebrada este viernes, que lograron poner en común los proyectos en los que están inmersos para buscar posibles vías de colaboración. 

Juan Picos, director de la Escola de Enxeñería Forestal, fue uno de los investigadores participantes, tanto en la mesa de Medio ambiente ("estamos facendo cousas complementarias e algunhas han de saír adiante; o Concello está moi activo, por exemplo") como en la de Arte, moda e comunicación. En esta se abordó, por ejemplo, la investigación que se está llevando a cabo con fibras de madera para el sector textil. "A madeira vai ser o material que sustitúa aos tecidos sintéticos e mesmo os de algodón, de cultivo máis intensivo". Así, hay empresas que apuestan por esta línea "e probablemente será a que sigamos nos vindeiros meses". 

Aunque también es docente e investigador en la Facultade de Ciencias Sociais, Iván Puentes acudió en calidad de edil de Desenvolvemento Sostible e Medio Natural. Tanto él como Tino Fernández, concejal de Educación, Deporte e Sanidade, están convencidos de que la Universidade "é un motor económico da cidade e un activo que mete milleiros en alumnos en Pontevedra, que xeran actividade económica", pero que, por encima de eso, "é un motor de coñecemento". 

Iván Puentes: "Queremos que todo ese coñecemento que sae do campus sirva para mellorar a calidade de vida dos pontevedreses"

En el campus de Pontevedra "temos algúns dos grupos de investigación máis punteiros de Galicia, que están xerando coñecemento e innovación e son un referente no sistema universitario español e europeo", subraya Puentes. Así, son "un valor que a cidade non só ten que dar a coñecer, senón que ten que aproveitar e explotar". En ese sentido los representantes municipales expusieron a los investigadores sus líneas de trabajo actuales "para ver en que puntos podemos confluir". 

El desarrollo sostenible de la ciudad es uno de los principales objetivos de Puentes, que encontró un apoyo en la Escola de Forestais. Allí "hai xente que está en primeira liña de investigaicón europea traballando en temas de ecoloxía urbana, de desenvolvemento sostible, de creación de cidades verdes, como o modelo polo que ten que apostar Pontevedra nos próximos anos". De este modo, "poderemos atopar puntos de encontro para colaborar en diversas cuestións concretas". 

En Ciencias Sociais e da Comunicación trabajan grupos de investigación más ligados a la participación ciudadana o la promoción turística "que poden facer achegas ao traballo que estamos facendo desde as concellerías". Este viernes establecieron "os primeiros contactos" pero "concretaranse accións específicas de colaboración" para resolver "necesidades" del Concello en materia de comunicación, desarrollo sostenible, promoción turística, sanidad, deporte o educación. "Queremos que ese coñecemento que sae do campus trascenda das aulas, teña aplicación práctica e sirva para mellorar a calidade de vida dos veciños de Pontevedra". 

De este modo, Puentes confía en que las "múltiples liñas de colaboración" se concreten durante el presente mandato.

Sonia Mateos: "Estabamos tirando cara ao mesmo sitio por vías distintas e agora traballaremos de xeito colectivo"

SINERGIAS. Sonia Mateos, directora de gestión del Museo de Pontevedra, representó a esta entidad en la convocatoria, que calificó de "moi interesante", ya que, hasta el momento, "estabamos tirando todos para o mesmo sitio por vías distintas". El encuentro servirá para establecer "colaboracións fructíferas" además de "abrir o Museo á sociedade, á Universidade e ás empresas". 

La clave es la continuidad de esta jornada, tal como apunta Gisela García-Álvarez, gerente del Clúster da Saúde de Galicia. "Me parece una iniciativa muy buena y sería bueno asegurar la continuidad" y la comunicación, ya que "han surgido ideas" y "hay potencial para llevar proyectos a cabo". Ahora tiene claro qué puede ofrecer la UVigo en materia de investigación para capitalizar resultados. 

Alfonso Ribas, gestor e proyectos de innovación en la Fundación Juana de Vega, dedicada al paisajismo y proyectos que dinamizan el sector rural, apuntó que "na diversidade atópanse puntos en común" y que dado que los investigadores "están afeitos a traballar en proxectos de colaboración é fácil desenvolver unha idea".

Comentarios