"Todas as mulleres de Pontevedra, de nacemento ou de sentimento, están aquí"

La periodista de Diario de Pontevedra María Varela inaugura las Festas da Peregrina con un pregón dedicado a la ciudad que la acogió hace casi dos décadas ▶ La igualdad de género fue otro de los pilares de su intervención

María Varela, durante el pregón. RAFA FARIÑA
photo_camera María Varela, durante el pregón. RAFA FARIÑA

"Gustaríame que sintades que aquí, neste Pazo de Mugartegui, están todas as mulleres de Pontevedra, de nacemento ou de sentimento". María Varela, redactora jefa de Diario de Pontevedra, pronunció este sábado el pregón que dio por iniciada la Semana Grande de las Festas da Peregrina. Lo hizo ante una plaza de A Pedreira en la que el gentío y la música de la charanga OT y del grupo tradicional Duos Pontes tuvo que compartir espacio con un grupo de agentes de la Policía Local, que armados con pancartas y vuvuzelas trataron de boicotear el acto oficial de inicio de las fiestas.

Así, trataron, sin éxito y con el enfado de muchos asistentes, de acallar las palabras con las que la concejala de Festexos, Carme da Silva, presentaba a la pregonera, y también, posteriormente, el "Viva Pontevedra! Vivan as festas!" que pronunció el alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, antes de prender el chupinazo y dar paso a las cintas, las serpentinas y el brindis.

Varela compartió balconada con Lores y Da Silva y también con la subdelegada del Gobierno, Maica Larriba, y la presidenta de la Deputación, Carmela Silva.

La pregonera estuvo arropada por casi toda la Corporación y otras autoridades, además de familiares y amigos

La periodista, nacida en Lugo, recordó cuando llegó a la Boa Vila, "amable a acolledora", en plenas fiestas, hace dos décadas, y que poco después acabó haciéndola su ciudad. En sus recuerdos, desde "unha redacción que mesturaba a experiencia dos herdeiros da cooperativa coas novas xeracións" a la polémica de la desaparición de la figura de la reina de las fiestas "e o comezo da transformación dunha cidade pioneira que hoxe é o espello no que se miran urbes de todo o mundo".

Así, tuvo palabras para "todas as persoas que coma min, arribaron un día a Pontevedra para iniciar a súa andaina, ou detrás dun amor; ás que un día o destino os achegou ata a cidade do Teucro e que, sen decatarse sequera, empezaron a botar raíces e hoxe comparten as tradicións e as festas e van tecendo ercordos para os seus canda Ravachol, Urco, Orbil... Na Feira Franca ou na festa da Peregrina". También compartió "este balcón" con sus colegas periodistas, "os que traballan coa cidade, nunha profesión tan cuestionada como necesaria hoxe en día. A nosa materia prima son as historias das que vós sodes os protagonistas".

POR LA VIDA. Varela también recordó a Fina Casalderrey o a María Victoria Moreno y a campeonas como Teresa Portela, Teresa Abilleira o Támara Echegoyen. De hecho, las mujeres tuvieron un papel destacado en el pregón. "Mulleres novas e maiores, mulleres que traballan na casa e as que o fan tamén fóra, avoas e nais, mulleres que o serán e as que teñen claro que non; as que mudan a vida dese a política, as nosas escritoras, as científicas, as mestras, as mulleres invisibles que retratou Montse Fajardo, as nosas actrices e empresarias e a todas as que levantan día a día esta cidade". El "camiño á igualdade" emprendido el 8M "ten que servir paradarmos xuntas a benvida ós días grandes de Pontevedra, pero tamén para dicirvos que viñemos para quedar, para construír un mu

Brindis de las autoridades con la pregonera. RAFA FARIÑAndo un pouquiño mellor e seguir relatando a crónica da cidade coa nosa ollada", una frase que mereció un aplauso.


Pontevedra, la urbe "que me deu a oportunidade de medrar como xornalista", es "unha cidade da que pouco a pouco vas namorando, unha cidade semp

re viva e ateigada de nenos". Los suyos, precisamente, nacieron aquí "e eses lazos xa non hai quen os rompa".

Antes de terminar con una ovación, pidió un brindis "por todas as mulleres, polas que están e polas que non" y también por todos los asistentes, "polos reencontros, pola amizade e pola vida. Non deixedes de rir, de bailar e de atesourar momentos, de sentirvos moi orgullosos da nosa Pontevedra".

"Deixemos de lado os debates e brindemos"
Lores anima a los vecinos a disfrutar de las Festas da Peregrina, que empezaron con buen tiempo y las calles abarrotadas

 
"Esta semana deixemos de lado os debates e brindemos polas festas", animó Fernández Lores. Tras el pregón y el chupinazo desde el balcón, las autoridades y la pregonera participaron en un brindis y posterior vino en e
l Pazo de Mugartegui, al que se sumaron numerosas personas, tanto del panorama político como del cultural y social. Asistieron ediles de todos los grupos de la Corporación y también representantes de asociaciones como Aempe, el Casino Mercantil, el Gremio de Mareantes o los Amigos del Camiño Portugués, así como el vicerrector del campus de Pontevedra de la UVigo.

​ En boca de todos, la intención de los manifestantes de boicotear el acto, uno de los más esperados por la ciudadanía. Lores no quiso entrar al trapo, pero a preguntas de la prensa tras el pregón, destacó que "hoxe é un día de festa e a inmensa maioría dos veciños, dos funcionarios e tamén dos funcionarios da Policía están celebrando as festas, e iso é o que é resaltable. Hai tempo para todo e hai medidas e medidas". Así, mientras la gran mayoría disfruta, "hai outra xente que se dedica a defender os seus privilexios persoais. Eu creo que se equivocan"

Comentarios