Mosquera afirma que la Deputación "vai a alta velocidade, pero coma os cangrexos"

El nacionalista critica el recorte en los presupuestos para proyectos impulsados por el bipartito: "Regresouse a hai 20 anos"
Cesáreo Mosquera, este martes. DP
photo_camera Cesáreo Mosquera, este martes. DP

Cesáreo Mosquera fue este martes muy crítico con el reparto de fondos consignados en los Orzamentos de la Deputación para 2024. Su balance general es que "supoñen unha regresión brutal, non á ultima época do PP de Louzán, senón ata hai 20 anos atrás".

Sus principales reproches se dirigen contra los recortes presupuestarios en programas e iniciativas impulsadas por el bipartito, como el compostaje, la memoria histórica, la mejora de carreteras o el Plan Ágora.

Aseguró que no solo se suprimen las ayudas a los concellos sino que se recupera el Plan de Acción Comunitaria (que el nacionalista rebautizó como Plan de Acción Caciquil), "o que supón dar pasos atrás de cangrexo a alta velocidade e deixar Pontevedra como unha provincia do montón».

El portavoz del BNG en la Deputación desglosó las principales deducciones detectadas tras un exhaustivo examen de las cuentas provinciales "que me levaron toda a fin de semana". Así, el Ágora se queda sin el 90% de la financiación, "practicamente a cero, sen todo o que había de convenios, subvencións aos concellos para facer obras, plans de mobilidade, xornadas, premios...". Un plumazo que, recordó Mosquera, el portavoz popular, Jorge Cubela, garantizó en el pasado Pleno que no se iba a producir.

Otra rebaja sustancial denunciada es en materia de infraestructuras, pues casi todos los convenios con los concellos quedan laminados. "De tres millóns que había para este ano pasamos a 400.000 euros para 2024, unha redución do 87%", manifestó.

revitaliza. Mosquera se mostró especialmente dolido con la rebaja en una de sus apuestas personales: el plan Revitaliza, que pasa de 890.000 euros en 2023 a 135.000 el próximo año, una reducción del 84%. "Isto é máis sorprendente, aínda por riba cando o 31 de decembro hai que cumprir obxectivos que impón Europa e estas medidas van radicalmente en contra. Poderán dicir que o substitúen por un plan de compra de material para os concellos, pero iso é outra cousa distinta. Iso é volver a fases que xa na época de Louzán se superaran", apuntó.

También alertó de un sustancial tijeretazo al capítulo de Memoria Histórica y recuperación del Patrimonio. "Despois de ser o primeiro ano que van aos actos de Bóveda na Caeira, resulta que o cargan. Exactamente eliminan o 78,6%, pasan de 700.000 euros a 150.000, que son basicamente para pagar ó persoal", puntualizó.

El nacionalista se mostró confiado en que el Gobierno provincial actúe como en Santa Clara "que a decisión inicial era deixala durmir sen pensar nas consecuencias, e ao final parece que se rectifica, polo menos parcialmente".

A este respeto, afeó al vicepresidente Rafael Domínguez que no le hubiese preguntado a él ni al personal técnico antes de realizar actuaciones de urgencia en el antiguo convento. "Ignorárono e hoxe está todo cheo de plásticos para tapar porque entra auga por todos lados".

Finalmente, el nacionalista criticó duramente el nuevo cambio de imagen corporativa de la Deputación. "Tanto este como o anterior son unha auténtica gamberrada e unha falta de respecto pola institución", dijo.

Comentarios