Mosquera quiere instalar en cuatro años 800 composteros comunitarios

Los concellos de la comarca acogen con entusiasmo o prudencia el proyecto de la Deputación
Reunión celebrada en el Casal de Ferreirós, en Poio
photo_camera Reunión celebrada en el Casal de Ferreirós, en Poio

El vicepresidente de la Deputación, César Mosquera, mantuvo el miércoles una reunión con los representantes de los concellos de la comarca pontevedresa para abordar las políticas propuestas por la institución provincial en materia de tratamiento de residuos y de movilidad. Entre otras cuestiones, el objetivo del nacionalista es que la provincia cuente con 800 instalaciones de composteros comunales de aquí al final del mandato.

La apuesta de la Deputación es empezar con pequeños composteros comunitarios a los que lleven sus residuos orgánicos grupos de entre 80 y 300 vecinos de barrios o parroquias y, para ello, pide la implicación de los concellos. «Os gobernos locais deben poñer en funcionamento só aqueles composteiros que saiban que van funcionar. Hai que buscar a implicación de asociacións de veciños, mancomunidades de montes ou colectivos que estean concienciados da importancia do proxecto. Estes servirán de exemplo e de arrastre para outros», explicó. De hecho, añadió que la creación de plantas de tamaño medio o grande «entraría nunha seguinte fase, só se son necesarias».

El planteamiento fue acogido con distinto grado de entusiasmo por parte de los representantes municipales. Así, mientras algunos, como el alcalde de Barro (BNG), se mostraron encantados con la idea de desarrollar el modelo de compostaje planteado, otros, como el de Cotobade (PP), optaron por la prudencia.

«Hai que ver as posibilidades de mellora para a recollida do lixo, pero estamos expectantes e con escepticismo de se un plan como o de Navarra pode ser adaptado a un concello como Cotobade, que ten unha extensión ampla e unha importante dispersión poboacional: 130 quilómetros cadrados e 120 núcleos de poboación», señaló Jorge Cubela. «Tamén temos que ver cal vai ser a forma de financiamento, cal é o mecanismo para aforrar, e pensamos que este ten que ser un novo xeito de entender a recollida coa colaboración veciñal. Supoño que iso se irá despexando pouco a pouco», añadió.

El regidor de Barro, Xosé Manuel Fernández Abraldes, se refirió al compostaje como «unha opción de futuro boa para os concellos e sustentable a nivel medioambiental e económico» y señaló que será «unha das apostas que fagamos inmediatamente» en su Gobierno. «Imos por en marcha ese proceso para empezar a executar proxectos e que sexamos dos primeiros concellos en presentar algo concreto para que isto sexa unha realidde no 2016», dijo.

El alcalde de Ponte Caldelas, Andrés Díaz (PSOE), señaló que «as intencións son boas e positivas» y que «hai que ir avanzando».

Comentarios