Mosquera recela sobre la necesidad de la variante del AVE por Cerdedo

El vicepresidente provincial duda sobre la rentabilidad del tramo que piden Caballero y Silva
Viajeros subiendo al tren en la estación del ferrocarril de Pontevedra.
photo_camera Viajeros subiendo al tren en la estación del ferrocarril de Pontevedra.

"Que a Pontevedra lle viría moi ben o AVE a Cerdedo, pois si, pero se cadra hai que pensar cantos cartos vai custar e que volumen de pasaxeiros ou de mercadorías vai ter, porque estas seguen saíndo polo Miño. Habería que razonar o asunto". Con la invitación a esta reflexión, el vicepresidente de la Deputación y concelleiro de Infraestruturas e Ordenación do Territorio en el Concello de Pontevedra, Cesáreo Mosquera, manifiesta su recelo sobre la necesidad de la variante ferroviaria que viene reclamando el alcalde de Vigo, el socialista Abel Caballero, y la propia presidenta de la Administración provincial, Carmela Silva, como "un proyecto irrenunciable" por el que están dispuestos a movilizar al Consello Social de la ciudad olívica.

Las declaraciones que efectuó esta misma semana el ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, en las que puso en duda la conveniencia de invertir 600 millones de euros en la variante de entrada del AVE en Ourense "para ahorrar cuatro minutos" o dedicar ese presupuesto a "arreglar la línea que puede generar alta velocidad" (en referencia al Eixo Atlántico, ya en funcionamiento), ha puesto en pie de guerra al Concello olívico. No así al Gobierno local de Pontevedra, cuyo responsable del área de Infraestruturas se muestra muy escéptico sobre los planes que tiene el Ejecutivo central para la llegada del AVE a Galicia.

"As infraestruturas deseñáronse en base a cuestións políticas. Empezamos co AVE a Sevilla e coa autovía a Andalucía, sen unha planificación verdadeiramente seria. Na rede infraestrutural de Galicia e do resto de España fíxose un esforzo moi grande pero un tanto desordenado e, ademais, sen unhas solucións ben estudadas e que resolveran os problemas máis graves, tanto en estradas como en ferrocarril".

Mosquera subraya que "a capacidade de decisión está moi lonxe para ter unha capacidade real de incidencia" desde las administraciones locales o provinciales.

"Agora podemos pedir o AVE mediante acordos plenarios, presionar, falar e opinar, pero as decisións están tomadas, algunhas delas incluso exceden ao Estado español porque este non ten capacidade para financiar as infraestruturas, que dependen de se a UE as declara prioritarias ou non".

PRONÓSTICO. El dirigente nacionalista recuerda que  "hai anos, en 2008 ou 2009"  pronosticó que el AVE  "difícilmente ía chegar a Galicia antes de 2018, e non me engañei: está sen acabar".

Explica que basó este pronóstico en que "por un lado están as previsións técnicas de como están avanzados os proxectos, e por outro lado hai disponibilidade orzamentaria e vontade política".

Para el portavoz nacionalista, las declaraciones del ministro de Fomento han sido "unha manobra máis que deixa aberta a posibilidade de que se cre a variante de Ourense e máis o AVE por Cerdedo, pero da a entender que iso vaise demorar sine die, a menos de que haxa algún cambio de política económica na Unión Europea e no Estado español" porque, de lo contrario, vaticina que esta infraestructura ferroviaria puede demorarse "entre oito e dez anos".

Por contra, recuerda que el Eixo Atlántico de Alta Velocidade "está prácticamente acabado", Mosquera invita a efectuar una reflexión genérica sobre el balance de "o que se foi facendo" en el ámbito de las infraestructuras. "Creo que se meteron moitos cartos e menos noutros sectores que igual eran máis importantes, como por exemplo en investigación".

Comentarios