Mosquera ve aplazada "sine die" la variante de Alba por falta de fondos en la Xunta

La Consellería de Infraestruturas asegura que sí cuenta con la cantidad necesaria para licitar la obra en 2020 "se existe acordo" sobre el trazado
Manifestación de los vecinos de Campañó contra el trazado, el pasado mes de septiembre. RAFA FARIÑA
photo_camera Manifestación de los vecinos de Campañó contra el trazado, el pasado mes de septiembre. RAFA FARIÑA

Nuevo cruce de declaraciones a propósito de la variante de Alba. Después de que la situación, supuestamente, se desbloquease el pasado viernes tras la conversación entre el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, y el alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores, con la intención de retomar el diálogo, el edil de Infraestruturas, César Mosquera, compareció este lunes para asegurar que la Administración autonómica no cuenta con el presupuesto necesario para acometer la obra. De este modo, considera que la variante queda aplazada "sine die" y no, precisamente, por la falta de consenso social sobre el trazado.

El proyecto preveía una inversión de 8,2 millones de euros en su primera fase, pero "coas alegacións e peticións do Concello e dos veciños para que se urbanice a rúa e se dote de seguridade vial o contorno do colexio de Parada, moi probablemente subira a dez ou once millóns e, visto o panorama, a Xunta entendeu que eran demasiados cartos para investir nesa variante". De fondo, añade Mosquera, "é demasiado" para invertir en Pontevedra. "Non teñen esas limitacións noutros concellos como Sanxenxo e Marín".

De este modo, apunta, el nuevo vial que debería conectar la N-550 y la PO-531 y libertar al núcleo de San Caetano del paso del 75% de tráfico que soporta en la actualidad, no se iniciará "nin para o ano que vén, nin os seguintes", según la conclusión que sacó tras la conversación mantenida el pasado sábado con el director de la Axencia Galega de Infraestruturas, Francisco Menández, quien le trasladó "unha versión absolutamente extraordinaria".

Esta se suma, asegura, al diálogo de última hora del viernes entre Feijóo y Lores, en el que el presidente de la Xunta "díxolle expresamente ao alcalde que eu agora non teño eses oito millóns ou ao que vaia a obra con esas alegacións. Todo o demais, esa posta en escena é consecuencia diso. Era obvio que algo disto había".

Es por ello que es reacio a darle más vueltas. "Imos entrar nunha cerimonia de confusión cando está claro que unha Administración non quere facer unha obra ?", se pregunta. "Ata aí podiamos chegar. Pola nosa parte témolo clarísimo. A Xunta non quere, porque lle parece que a obra se lle vai a unhas cantidades que non está disposta a meter para atender as demandas veciñais, e a a partir de aí empeza a marear".

En el Concello se sienten "profundamente irritados por non dicilo abertamente" y, por el contrario, "mandaban ao Domínguez de recadeiro... Non hai consenso porque a Xunta non quere facer as actuacións que se piden para aumentar a seguranza viaria porque aumenta o presuposto".

Sobre la petición de la Xunta para que el Concello estudie otro trazado menos lesivo, Mosquera recordó una reunión mantenida el pasado mes de agosto con representantes de la Consellería y del Ministerio de Fomento, en plena batería de protestas vecinales. "Dixeron que tiñan cartos e era unha falsidade. Que esa era a única opción e que se non a aceptabamos ía para largo. Pedimos que procuraran facela o antes posible, adaptada ao terreo, coas características que queremos nós e cando aparece exposta, diso nada, todo o contrario". No obstante, apunta el edil "non podemos pedir que a fagan coas nosas condicións, iso non ten sentido".

DISCREPANCIAS. Por su parte, la Consellería de Infraestruturas reafirmó este lunes su "compromiso co impulso da variante de Alba" y reclamó al Ayuntamiento que "se implique no traballo a prol dun trazado de consenso". A respecto de las declaraciones de Mosquera, aseguró en un comunicado que los Orzamentos de la Xunta para 2020 "conteñen a partida necesaria para licitar as obras se nese exercicio se consigue pechar un trazado de consenso", esto es, 500.000 euros de los 8,2 millones que costaría el proyecto completo.

La Xunta recuerda que el propio concello presentó "unhas duras alegacións" en contra del proyecto por el trazado elegido. "Esas discrepancias trasladadas pola Administración local, engadidas á postura dos veciños de Campañó, dificultan a execución dese mesmo", sostiene. "A Xunta leva máis de dous anos traballando con intensidade na definición" de este proyecto, "unha demanda do Concello, co que mantén un un diálogo permanente, así como co Ministerio de Fomento, que debe autorizar a conexión desta vía de nova construción coa rede estatal".

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