Un centenar de fotografías de mulleres 'rururbanas' asaltan a cidade

Pontevedra acolle a primeira instalación artística inserida no proxecto Inside Out e que reúne as imaxes de 104 mulleres do contorno realizadas por 25 estudantes de Belas Artes
Estudantes de Belas Artes pegan os macrorretratos no chan da praza de España. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera Estudantes de Belas Artes pegan os macrorretratos no chan da praza de España.

NOVAS ou xa dunha idade. Do rural de Pontevedra ou da zona tirando a urbana. Nunha palabra: rururbanas. Así son as 104 protagonistas das imaxes que desde este xoves presidente as paredes da Facultade de Belas Artes, as ventás da vella Casa Consistorial, a cristaleira de acceso á sede da Vicerreitoría do campus (Casa das Campás) e o chan da propia praza de España.

Estes retratos a gran tamaño de mulleres do rural galego foron realizados por 25 estudantes de Belas Artes. En colaboración coa Unidade de Igualdade da Universidade de Vigo e o Concello de Pontevedra, 7H Cooperativa Cultural desenvolveu onte na cidade a instalación artística efémera Inside Out: Mulleres [Rur]Urbanas, a primeira iniciativa inserida no proxecto de arte urbana máis grande do mundo que se leva a cabo en Galicia.

Esta instalación efémera foi presentada pola concelleira de Igualdade, Paloma Castro; a integrante da cooperativa 7H Carla Rodríguez e por Alegría Campos, unha das alumnas de Belas Artes que realizou esta serie de retratos que presentan a mulleres de distintas idades, procedencias e ocupacións.

"Utilizamos a arte urbana para visibilizar a forza das mulleres"

"Partimos dun proxecto internacional, que comezou o fotógrafo e artista urbano JR coa idea de responder á pregunta de ser a arte pode cambiar o mundo", salientou Rodríguez, coordinadora desta iniciativa inserida no proxecto Inside Out, que diferentes colectivos levaron a cabo en máis de 1.800 localizacións de máis de cen países desde 2011. Neste caso, Mulleres [Rur]Urbanas ten como obxectivo "homenaxear ás mulleres do rural" e a súa contribución ao desenvolvemento colectivo "desde ese anonimato falsamente construído», apuntou Rodríguez, que lembrou tamén que o proxecto "foi posible grazas á implicación" de 35 estudantes de Belas Artes, dos que 25 son autores das fotografías que ocupan o espazo público da cidade.

Paloma Castro, pola súa banda, explicou que se pretendeu "utilizar a arte urbana para visibilizar a forza das mulleres do contorno rural, pero tamén urbano do municipio. Canta máis arte levemos á rúa máis poderemos visibilizar a igualdade".

Comentarios