"Os furtivos son sempre os mesmos, persoas da zona que actúan en grupo"

Guardapescas de las cofradías señalan que el castigo casi nunca pasa de la sanción administrativa y los ilegales, la mayoría insolventes, no pagan

Varios lotes de almejas requisadas a furtivos en la ría. DP
photo_camera Varios lotes de almejas requisadas a furtivos en la ría. DP

En el fondo de la ría de Pontevedra faenan los mariscadores de tres cofradías: San Telmo, San Andrés de Lourizán y San Gregorio de Raxó. La primera de ellas cuenta actualmente con cuatro guardapescas, la segunda con tres y la tercera con uno.

Todos ellos trabajan cada día para vigilar las zonas de explotación y evitar la presencia de furtivos, una labor que tiene resultados, pero que resulta ardua porque la mayoría de los ilegales reinciden.

Así lo explica uno de los efectivos del pósito pontevedrés: "Os furtivos que temos nesta zona son case sempre os mesmos, que volven unha e outra vez. Son persoas dos arredores que se adican a isto. A maioría funcionan en grupos organizados, de maneira que un queda controlando e dálle o chivatazo aos demais se ve que nos achegamos algún dos gardapescas ou algún axente das forzas de seguridade".

Tal y como añade, "o problema é que, aínda que os collamos, a inmensa maioría das veces os castigos que se lles impoñen non pasan dunha sanción administrativa, é dicir, unha multa, e como os furtivos normalmente son insolventes, non pagan e xa está. Tanto lles dá que lles poñan unha multa de 200 euros, non pagan e listo. E ao día seguinte volven outra vez ás praias para coller ameixas".

El guardapesca explica que muy raras veces estas acciones son tipificadas como delitos. "Téñense que dar moitas circunstancais concretas que habitualmente non se dan", puntualiza.

Además, indica que, a la responsabilidad de los ilegales, se suma la de quienes les compran el marisco extraído de forma irregular. "Normalmente non llo venden a particulares, pois ningún particular vai mercar dez ou 20 quilos de ameixa un día tras outro. Quen compra esa mercancía son restaurantes, bares, asadores e negocios doutro tipo", apunta, lo que pone en riesgo la salud de los clientes, ya que esos productos carecen de garantías sanitarias y de controles de calidad.

Por si fuese poco, en ocasiones los furtivos muestran una actitud bastante beligerante y agresiva con los vigilantes de las cofradías. Según explica este profesional, la labor de la Policía Local y de la Guardia Civil supone una enorme ayuda para este colectivo. "Cada vez que os chamamos, acuden e colaboran sempre. Non podemos facer máis que darlles as grazas", concluye.

Comentarios