Un parque de Bonaval en Pontevedra

Historiadores y arquitectos valoran positivamente la adquisición y abogan por la creación de un espacio público, abierto a la ciudadanía, que conserve el espíritu del convento
Vista de Santa Clara desde lo alto de uno de los edificios de barcelos. RAFA FARIÑA (ARCHIVO)
photo_camera Vista de Santa Clara desde lo alto de uno de los edificios de Barcelos. RAFA FARIÑA (ARCHIVO)

Como el parque de Santo Domingo de Bonaval de Santiago de Compostela, recuperado para la ciudadanía en la finca del convento del mismo nombre, Santa Clara se convertirá en un amplio espacio verde anexo a la plaza de Barcelos, que llega hasta la propia calle de Santa Clara, abarcando la manzana entre la calle Perfecto Feijóo y la plaza de José Martí. Arquitectos e historiadores apuestan por conservar el espíritu del monasterio, sus características y disposición, como se hizo en Compostela con Bonaval.

"Se se fan as cousas ben, esta adquisición vai supoñer unha gran oportunidade para a cidade de Pontevedra", cuenta el presidente del Colexio Oficial de Arquitectos de Galicia en Pontevedra (COAG), Anselmo Villanueva. Para él, es fundamental que el Concello lance un concurso de ideas para intervenir en el conjunto y que el proyecto de apertura se ponga en manos de profesionales de la arquitectura. "O problema é que en Pontevedra están facendo arquitectura os políticos, e pensamos que esta é unha obra coa suficiente envergadura como para sacala a concurso en lugar de encargala a dedo", explica Villanueva. En el mismo sentido, señala que el COAG se pone a disposición del Concello para brindar su apoyo y ayuda en la creación del proyecto para la apertura del conjunto a la ciudadanía.

Xosé Fortes: "Cando foi construído, Santa Clara estaba extramuros, agora non ten sentido que permaneza illado no medio da cidade"

También el arquitecto César Portela celebra la adquisición. "Está claro que as zonas verdes de Santa Clara teñen que ter un uso público, aberto á cidadanía, porque ademais está nunha situación fantástica, ao lado da antiga praza da feira", cuenta. Portela insiste en la necesidad de que se mantengan los rasgos que diferencian el lugar como un convento, respetando el huerto y los jardines tal y como están. "Hai que tratalo con coidado porque o conxunto do convento ten unha configuración moi rica, non debe perderse a tipoloxía do edificio e a súa contorna", explica.

MURO. Pero, ¿cómo se conserva el muro exterior a la vez que se abren los jardines al público? Según Anselmo Villanueva, el muro perimetral no tiene por qué suponer un obstáculo. "Entendo que se pode manter abrindo accesos en diferentes puntos do muro, penso que Patrimonio daría os permisos necesarios para facelo. Un muro non é necesariamente un elemento que separe, Bonaval ten muros e é un parque marabilloso", cuenta el presidente del COAG en Pontevedra.

César Portela: "O conxunto do convento ten unha configuración moi rica, non debe perderse a tipoloxía do edificio e a contorna"

Para el historiador Xosé Fortes, lo ideal también sería poder abrir accesos en el muro que bordea el extremo Norte de la Praza de Barcelos. "Os xardíns de Santa Clara dobran a superficie que ocupa o campo da feira e é un espazo no centro da cidade que supón unha excelente adquisición para incorporar ás zonas verdes da cidade", explica.

El historiador recuerda que, aunque ahora el cenobio se ubique en el centro de la ciudad, cuando fue construido se situaba en las afueras, que es la localización habitual de este tipo de inmuebles. "Os conventos adoitaban construírse en espazos máis rurais, nun inicio Santa Clara estaba extramuros, xa que a muralla pasaba pola rúa Pai Amoedo. Non ten sentido que agora permaneza esa illa deshabitada no centro da cidade, o normal é abrila respectando a estrutura do muro", explica.

Sobre el uso de los edificios, prefiere no hacer apuestas, aunque indica que "edificios para o museo xa hai moitos, non son partidario de converter a cidade nun museo, sen quitarlle valor, penso que Santa Clara ten que ser un espazo para a cidadanía, sobre todo no que se refire ás zonas verdes, iso téñoo claro", cuenta.

Comentarios