"Pensabamos que o de 2º de Bacharelato sería o mellor verán da vida"

Ser joven en 2020 no fue fácil: limitación de la vida social y culpabilización por la expansión del virus
Nee Barros. DP
photo_camera Nee Barros. DP

Un verano largo, con la liberación de haber pasado ya la Selectividad y, en el horizonte, el primer año de carrera. Así le habían hablado al marinense Nee Barros de las últimas vacaciones al terminar la Educación Secundaria. "Pensabamos que o de 2º de Bacharelato sería o mellor verán das nosas vidas, foi o que nos dixeran sempre, pero logo retrasáronse os exames e xa non foi tan longo, por non falar de todo o demais", explica el joven. La pandemia truncó la vida social de jóvenes y adolescentes que han pasado el último año limitando el contacto entre amigos, algo tan importante a ciertas edades. Además, los exámenes de la ABAU se llevaron a cabo en condiciones cambiantes, con una incertidumbre constante. Por eso, además de una prueba académica, "foi tamén unha proba de saúde física e mental". 

En otoño, Nee Barros empezó su formación universitaria en la Universidade de Santiago de Compostela, y el inicio de curso tampoco fue como se lo había imaginado antes de la pandemia por covid-19. "Marchar á universidade en sí xa é un cambio grande, marchas da casa, vas vivir só... Pero agora, con isto das clases virtuais, coñecer compañeiros é máis difícil", cuenta Barros.

Durante estos meses ha seguido el curso combinando clases presenciales y virtuales, si bien es crítico con la metodología aplicada por algunos profesores. Así, materias tan relevantes en el Grao de Filoloxía Galega como Literatura se ven reducidas a 45 minutos de sesión presencial semanales. "Teríamos que ter tres clases á semana, e en teoría combínanse as presenciais e as virtuais, pero o profesor non sube material ao campus virtual e, cando teñamos que facer os exames, tampouco vai haber unha redución de temario", cuenta.

Nee Barros sí ha podido salvar el cierre perimetral de ciudades como Santiago y de su propio municipio, Marín, ya que está empadronado en el domicilio familiar. "Eu teño dereito a moverme para ir á miña casa en Marín, só teño que acreditalo coa miña tarxeta da USC. Outra xente do rural que ten que coller diferentes autobuses para chegar a casa e, moitas veces, traíanos as súas familias ata Compostela en coche. Agora teñen que levar a matrícula e o libro de familia enriba para xustificar o desprazamento, e aínda así a Universidade non lles garante que non os vaian multar", explica.

Sara Rey vive el año pandémico todavía en el instituto, con clases de tarde en el Frei Martín Sarmiento, al que tiene que acudir en autobús desde su casa, en Sanxenxo, cruzando los correspondientes cierres perimetrales. "Non me relaciono con ningúen máis alá da xente do instituto, o curso faise costa arriba porque hai días con clases ata as 22.00 horas e iso conleva moito cansanzo", cuenta la joven, que pierde tiempo de clase porque no cuenta con autobuses que la lleven al centro a determinadas horas. Además, dice que el trimestre perdido en la pasada primavera está repercutiendo este año en el avance en la materia, ya que ciertos contenidos se quedaron sin impartir.

Sobre el ocio entre los jóvenes, Nee Barros asegura que los comportamientos irresponsables no son exclusivos de la juventud. "Sempre se nos acaba culpabilizando aos mozos de moitas cousas, cando en Santiago, por exemplo, foi o propio estudantado o que pediu exames online. Por suposto que hai irresponsables, pero como en todas as idades", termina.