"Poio e Marín 'vanse de rositas' mentres Pontevedra asume as augas residuais"

El portavoz de Marea, Luís Rei, anuncia la presentación de una moción en el próximo Pleno para que los concellos aludidos pongan a disposición de Augas de Galicia terrenos para sus EDAR

Edar de Os Praceres. ADP
photo_camera Edar de Os Praceres. ADP

Marea Pontevedra califica la pretendida ampliación de la Estación Depuradora de Augas Residuais (EDAR) de Os Praceres de "nova agresión" y "castigo" contra Lourizán que "as administracións levan consentindo durante décadas". En base a este argumento, el portavoz municipal de la formación morada, Luís Rei, anunció ayer una ofensiva para intentar paralizar el proyecto impulsado por la Xunta de Galicia.

El primer paso será, según el representante de Marea Pontevedra, la presentación de una moción en el Pleno que la Corporación municipal celebrará en el Teatro Principal el próximo martes, día 9, a partir de las 11.00 horas. El objetivo de esta iniciativa es, indicó, evitar el plan que contempla "triplicar" las instalaciones del "único banco metropolitano de excrementos de toda a contorna".

Rei anunció que la proposión que se debatirá en la sesión plenaria planteará "instar á Xunta de Goberno local a activar desde a asesoría xurídica do Concello todas as vías legais e xurídicas encamiñadas a loitar contra a ampliación da EDAR dos Praceres, evitando perpetuar un sistema desfasado e ineficaz, que vai en detrimento da calidade de vida da veciñanza e ten un enorme custe ambiental".

Además, en uno de los puntos de la moción Marea Pontevedra reclamará a la Xunta de Goberno local que haga pública la posición que defiende en la comisión de seguimiento del Plan de Saneamento Local da Ría de Pontevedra, "tanto nas xuntanzas anteriores como nas futuras".

Rei responsabiliza a Pontevedra de "non mover ficha durante décadas" para resolver el problema del saneamiento de las aguas residuales de una población que supera los 130.000 habitantes ("foi amigo de todo o mundo a costa dos seus", subrayó). Recordó que en la comarca de Arousa funcionan once depuradoras y otras tantas en Vigo, mientras que en el ámbito de Pontevedra solo están tres activas, las de Bueu, con capacidad para 5.100 metros cúbicos/día; Sanxenxo, con capacidad para 6.800 metros cúbicos/día, y la "macrodepuradora" de Lourizán, con capacidad para 64.800 metros cúbicos/día.

EQUIDAD. El edil de Marea Pontevedra entiende que el reparto de las aguas residuales que se depuran en la ría debe ser "equitativo", en base a que Pontevedra tiene siete kilómetros de litoral y una única depuradora, mientras que Marín cuenta con once kilómetros de litoral y no tiene EDAR y Poio posee 15 kilómetros de litoral y tampoco tiene depuradora.

MODERNIZACIÓN. "Pontevedra non pode asumir o custo ambiental da depuradora e Poio e Marín irse de rositas", sentenció Luís Rei, que no se opondría a la modernización de la actual EDAR que, dijo, "debería contar co apoio de todos".

Por este motivo, el partido morado planteará en otros de los puntos de su moción instar a los Gobiernos municipales a que adopten acuerdos plenarios para "poñer a disposición de Augas de Galicia os terreos necesarios para a instalación que lles permita o tratamento das súas augas residuais dentro do seu termo municipal".

Además, Marea Pontevedra reclamará al Pleno instar a la Dirección General de Costas a "que non autorice a ampliación da EDAR dos Praceres en terreos de dominio público marítimo terrestre", en concreto los del antiguo campo de fútbol del San Andrés.

María Rey (Cs) apuesta por la separación de fecales y pluviales de la EDAR

María Rey apuesta por la separación de fecales y pluviales de la EDAR. DP

La concejala de Ciudadanos, María Rey, acompañada por el coordinador provincial del partido, Gregorio Revenga, se entrevistó con representantes de la Plataforma de Lourizán para manifestarles su postura contraria a la ocupación de terrenos que supone el proyecto elegido por la Xunta para la ampliación de la EDAR de Os Praceres. En el encuentro se mostró partidaria de apostar por la modernización tecnológica de la planta y la "indispensable" separación de pluviales y fecales que entran en la EDAR.

VECINOS. La Plataforma de Lourizán celebra que el Gobierno local se ponga de su parte

La Plataforma Non á Ampliación da Depuradora dos Praceres solicitará una entrevista al alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, que se sumará a las que la coordinadora viene manteniendo con casi todos los partidos políticos representados en la Corporación municipal (a excepción del BNG, del que aún no recibió respuesta).

"Queremos que nos explique que accións concretas vai levar a cabo o Concello, máis alá das declaracións, para evitar que a proposta de Augas de Galicia siga adiante. E tamén esperamos que o BNG apoie unha moción conxunta para que sexa aprobada no Pleno por todos os partidos. Nas reunións celebradas ata o momento esta proposta veciñal está a ser recibida positivamente", subraya la agrupación parroquial.

"O alcalde aseguraba que a depuradora é competencia da Xunta e que a esta teñen os veciños que dirixir as súas reivindicacións. Pero estas son tamén as reivindicacións do Concello, tal como veñen de manifestar e, ademais, é o representante lexítimo da veciñanza", subrayan los representantes vecinales.

Al mismo tiempo, celebran que "por fin os responsables municipais se manifestaran en contra da ampliación, porque esa era unha das principais demandas que tiñan pensado realizar de terse levado a cabo a entrevista solicitada".

"Sobre as declaracións de Lores do pasado luns, desacreditando aos veciños, ao insinuar teorías conspiranoicas, no sentido de que detrás destes estean determinados partidos políticos movendo fíos e de que ían seguir a criticalo de aquí ata as eleccións, queremos decir que demostran un descoñecemento absoluto da realidade veciñal e do nacemento da plataforma, formada por persoas de todas as cores políticas e de todas as ideoloxías, unidas por esta causa común. Tamén se poden considerar un menosprezo á intelixencia dos parroquianos, como se non foran quen de decatarse por si mesmos de que a ampliación sería moi prexudicial para as súas vidas".

Además, respecto a la futura depuradora de Poio aseguran que el director de Augas de Galicia les indicó, en la entrevista que mantuvieron la semana pasada, que "nin a Xunta nin o Goberno central van impoñer un emprazamento: é unha decisión municipal" que van respectar. "Se isto vale para Poio, vale tamén para Pontevedra. O Concello non pode xustificarse dicindo que é competencia da Xunta. A súa postura é a que teñen que facer valer", apostilla la coordinadora.