Pontevedra ganará anualmente 4.000 metros de estancia peatonal

El casco urbano será declarado "zona de tráfico restringido" en el Plan Especial de Movilidad Urbana Sostenible, un documento que entrará en vigor este mismo año

Avenida de Domingo Fontán. ARCHIVO
photo_camera Avenida de Domingo Fontán. ARCHIVO

Con el objetivo de aplicar la Ley de Cambio Climático y Transición Energética, Pontevedra declarará todo su casco urbano una "zona de tráfico restringido". Una acción incluida en el nuevo Plan de Movilidad Urbana Sostenible (PMUS) y que se conseguirá "reducindo paulatinamente os tráficos excesivos e limitándoos ao tráfico necesario para que a cidade funcione".

Tal y como confirmó este martes el alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, este documento está "nunha fase de elaboración moi avanzada" y va a permitir "continuar co modelo urbano con vistas ao futuro e cunha previsión de mínimo oito ou dez anos".

Pero, ¿cómo se procederá a esta reducción del tráfico? Dentro del PMUS hay una serie de objetivos generales. El principal, el de ganar anualmente "4.000 metros para estancia peonil o compartida". Además, el gobierno local pretende "manter os cero mortos e baixar a cifra de feridos por debaixo dos dous dixitos, mantendo unha tendencia descendente". Y se propone también "reducir o tráfico pesado especialmente en Domingo Fontán" —lo cual tiene una acción asociada que no es otra que la de "demandar á Xunta a construción da variante de Alba"— y "aumentar cada ano nun 1% a mobilidade peonil e nun 2% a ciclista e a MVP".

El regidor nacionalista insistió este martes en que este plan "é un instrumento co que imos construír unha cidade integradora, unha cidade de alta calidade ambiental, mellorando a calidade do aire, o espazo público, e tamén facendo unha cidade atractiva para vivir".

De este modo, el Concello evita prohibir la circulación de vehículos sin distintivo ambiental o la aplicación de peajes urbanos. Es decir, "non se vai cobrar por entrar nin se van limitar os tráficos por etiquetas", porque "se poden conseguir os obxectivos de baixas emisións sen ter que utilizar métodos que van aos bolsillos dos cidadáns".

Lores hizo hincapié en que "Pontevedra é a única cidade que pode facer algo así, que pode adaptarse á Lei de Transición Ecolóxica por esta vía de reducir os tráficos innecesarios e ganar espazo público para as persoas construíndo unha cidade integradora e de alta calidade ambiental".

El Concello evita prohibir la circulación de vehículos sin distintivo ambiental o la aplicación de peajes urbanos

La intención del gobierno local es que en la aprobación de este documento haya un "proceso compartido coa sociedade e tamén co resto de administracións que teñen que ver coa mobilidade na cidade". Justamente por eso, el Concello procederá a la aprobación inicial del plan para que en el mes de junio sea sometido a información pública como paso previo a su aprobación en el pleno municipal. "Queremos unha participación o máis activa posible para que os cidadáns presenten propostas", señaló Lores.

La entrada en vigor del PMUS se producirá este año, tal y como exige la Ley de Cambio Climático.

Comentarios