Pontevedra quiere cultura

El arte y el cine ponen en marcha al sector cultural, que aún no se atreve a recuperar la música y el teatro. "Hay demanda de actividades, pero los protocolos sanitarios limitan la oferta"
Actividad en el Pazo da Cultura, la última semana de septiembre. RAFA FARIÑA
photo_camera Actividad en el Pazo da Cultura, la última semana de septiembre. RAFA FARIÑA

Nada más anunciar que ofertaba una serie de talleres infantiles con motivo del Día del Arte Rupestre, el Museo de Pontevedra agotó las plazas disponibles. Se hicieron grupos de diez. 2Ao ver a cantidade que quedaba fóra decidimos duplicar a oferta, pero aínda así non foi posible darlle saída á demanda", explica la Deputación Provincial. Volvió a suceder con el Curso de Apreciación Musical. La Deputación duplicó las audiciones y, con todo, en dos horas se habían agotado las plazas. Finalmente, la institución abrió la posibilidad de seguir la propuesta en streaming. "Isto é algo que se vén repetindo nas actividades de ocio, natureza e cultura que ofertamos, sexan roteiros, obradoiros, etc. En canto abrimos a inscrición, supéranos o interese que espertan. Pero, desgrazadamente, as medidas de seguridade obrígannos a manter aforamentos reducidos. Hay demanda de actividades e todo o que se vai propoñendo funciona moi ben, pero os protocolos sanitarios limitan a oferta".

La experiencia de la Deputación, ahora mismo la entidad que gestiona la programación cultural más importante de la provincia, se repite más o menos en el ámbito público y privado. Por el momento, los grandes espacios culturales acogen exposiciones y proyecciones audiovisuales con éxito. Lo que todavía no se ha recuperado es la música y el teatro.

Cris Lores | Cineclub Pontevedra: "Mantemos un aforamento máximo de 60 persoas que rozamos en case todas as proxeccións. Estamos moi contentos co noso público"

En este sentido, el Concello, por ejemplo, tiene previsto anunciar esta semana la programación que acogerán el Teatro Principal y el Pazo da Cultura para lo que resta de año. Afundación, la otra gran promotora de teatro y música de la ciudad, mantiene cerrado su auditorio desde marzo. "Agora mesmo só poderían estar 60 persoas no auditorio", explica Afundación. "As compañías están adiando ou cancelando xiras. En moitas cidades anúlaselles a data que tiñan e así xa non lles compensa saír. No noso caso, Afundación prevé empezar a programar actividades en canto saiamos da situación actual, cun aforamento de polo menos 50%".

Marcos Rivas | Sala Karma: "Os hoteis poden programar música pero nós non. Sentímonos esquecidos"

Lo que sí mantienen, tanto Concello como Afundación, es exposiciones artísticas. De hecho, el Concello mantuvo abiertas todo el verano las salas del Pazo con una gran retrospectiva pictórica de Morquecho. Ahora, acaba de inaugurar otra gran muestra para celebrar el décimo aniversario del ciclo expositivo Na beira do río. Diálogos na pintura. Afundación, que tuvo cerrado el Café Moderno hasta hace unos días, lo ha reabierto con la muestra Castelao grafista (facsímile). Y lo ha hecho con éxito. "Os visitantes que estamos recibindo son os habituais. Non notamos un descenso significativo. De feito, as prazas para as visitas guiadas enchéronse rapidamente. O que si botamos en falta é a presenza de escolares, que por agora non saen". El Museo es el tercer gran contenedor cultural de la ciudad que apuesta por el arte. Lo ha hecho sin descanso. "No noso caso, a reapertura das Ruínas de San Domingos compensaron no verán o descenso dos visitantes ás exposicións temporais, que si se notou".

Helena Torres | Librería Paz: "Decidimos volver pouco a pouco, recuperando encontros pendentes, e a reacción do público foi moi boa"

Fuera del ámbito institucional, las asociaciones y empresas viven de forma desigual el regreso a la actividad. El Cineclub Pontevedra lo ha hecho con el apoyo incondicional del público a sus proyecciones. "Mantemos un aforamento máximo de 60 persoas que rozamos en case todas as proxeccións. Estamos moi contentos co noso público", dice Cris Lores. Sensaciones muy diferentes son las Marcos Rivas, el propietario de la única sala de conciertos de la ciudad, Karma, cerrada desde marzo. "Non reabrimos porque a situación non é nada clara. Os hoteis poden programar música, pero nós non. Sentímonos esquecidos. Non se sabe nada do que vai pasar. Todo dependerá da pandemia".

El caso de la Librería Paz es el de la única de la ciudad que ha decidido recuperar su actos culturales. "Decidimos volver pouco a pouco, recuperando encontros pendentes e a reacción do público foi moi boa", dice Helena Torres, que coordina las actividades. "Nalgún caso fixemos ata tres quendas e quedou xente fóra. Noutros, cunha quenda só foi suficiente. É evidente que non imos ter o nivel de actividade que outros anos, pero queriamos recuperar o contacto con autores e lectores".

Comentarios