El pontevedrés Jorge Soto quedó en sexto lugar en los Premios Educa Abanca en la categoría de mejor profesor universitario, cuyo primer puesto fue para Víctor Arufe Giráldez, docente en la Universidade de A Coruña, con 123 puntos.
Soto, que imparte clases en la Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte en el campus de Pontevedra, logró 84 puntos. El fallo se conoció poco antes de las diez de la noche. "Está moi ben", afirmó el profesor, que ya se sentía "premiado" desde que llegó al top ten.
"Non me considero mellor que ninguén, si bo no meu traballo", aseguraba a Diario de Pontevedra el pasado mes de diciembre. Todo lo que cuenta sobre su labor lo hace con modestia, pero también con pasión, porque por encima de su tarea como mero transmisor de conocimientos pone el "compromiso social" y la empatía con el alumnado.
Un alumnado que, afirma, "devólveme con creces» el apoyo que le presta. De sus estudiantes y compañeros partió, de hecho, la iniciativa para que ya ahora se sienta "premiado". No solo eso. Aunque no haya ganado, en el Congreso de Educación que se celebrará en febrero en A Coruña acudirá como invitado y recibirá una mención.
Esta "aventura" comenzó de forma sorprendente para Soto. "Chamoume un amigo dicíndome que saía nun listado dos mellores docentes de España. Son os propios alumnos e compañeiros os que te propoñen".
Para él supuso "un recoñecemento de que as cousas non se están facendo mal". Unas semanas después, hace apenas unos días, llegó al top ten. "Aínda non mo creo. Penso que hai moita xente boa por aí".
Soto destaca que "formamos a futuros mestres, así que qué mellor que eles leven a mensaxe ás aulas de Infantil e Primaria. Son os embaixadores de todo isto, de como traballar nas clases a solidariedade, a educación en valores e aspectos. O meu soño sempre foi ese. Non só é traballar cos apuntes, entrar e saír da clase, senón que ten que haber unha implicación persoal nun proxecto colectivo, empezando por min".
Así, considera que todo el tiempo que invierte en esta tarea "é un agasallo para a sociedade e para o meu proxecto de vida".