Pontón agita el malestar por la sanidad

La portavoz nacional del BNG acusa al PP y a Rueda de "xogar coa saúde dos galegos e das galegas" y reclama más inversión en salud pública para frenar el "desastre sanitario" en Galicia
Pontón y Lores, frente al Ambulatorio Virxe Peregrina. GONZALO GARCÍA
photo_camera Pontón y Lores, frente al Ambulatorio Virxe Peregrina. GONZALO GARCÍA

El BNG inicia el curso político haciendo bandera de la sanidad pública. Su portavoz nacional, Ana Pontón, visitó este miércoles Pontevedra para denunciar que su área sanitaria se ha convertido en la "zona cero" de los recortes que afectan al sistema de salud. "O que estamos vivindo en atención primaria é a peor etapa dende que hai unha sanidade pública mercente de tal nome", afirmó.

La nacionalista visitó la ciudad en compañía del alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, para escenificar su apoyo a la Iniciativa Lexislativa Popular que denuncia las carencias de este servicio y reclama soluciones a corto, medio y largo plazo. Frente al Ambulatorio Virxe Peregrina, Pontón afirmó que la situación por la que atraviesa el sistema de salud "non é o resultado da casualidade". "É o resultado dunha política deliberada, planificada e ideolóxica por parte do Partido Popular, que quere deteriorar o público para beneficiar o privado", añadió.

O que estamos vivindo é o resultado dunha política deliberada, planificada e ideolóxica por parte do PP, que quere deteriorar o público para beneficiar o privado

La líder del Bloque recordó que el "desastre sanitario" ha sido notable este verano. "Chegouse a extremos que non coñeciamos", dijo en referencia a la falta de médicos de cabecera en Sanxenxo, Poio o la merma de plantilla en el Virxe Peregrina, que afectó de forma notable a la atención de personas enfermas. "Isto é un síntoma de ata que punto as decisións do Partido Popular están deteriorando a sanidade pública. E non podemos consideralo normal nin podemos aceptalo", reivindicó.

Pontón acusó al PP y al presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, de permitir esta situación. "Parécenos unha temeridade que o Partido Popular e o señor Rueda estean xogando coa saúde dos galegos e das galegas. É o que fan cando recortan en atención primaria", subrayó.

El BNG reclamará al Gobierno gallego que en los Orzamentos de 2023 destine más fondos al sistema de salud. Reclaman un aumento del 2,2% del gasto en atención primaria para hacer más contratos y mejorar los existentes para evitar la fuga de profesionales fuera de Galicia. "Por parte do PP dise moitas veces que non hai médicos. Ese persoal expulsouse da sanidae pública. E temos un exemplo paradigmático cos MIR. Este ano acabaron o MIR de Medicina de Familia 89 persoas. Só 30 están traballando en atención primaria", advirtió. "A cidadanía sabe o que pasa coa sanidade pública. Dá igual os anuncios que poña a Xunta nos medios de comunicación. Sabe que non hai médicos nin pediatras. E que se tardan días e ata semanas en acceder a unha cita. E isto non é normal", concluyó.

A cidadanía sabe o que pasa coa sanidade pública. Sabe que en moitos sitios non hai médicos, nin pediatras e que se tardan días e ata semanas en ter cita. E isto non é normal

La portavoz nacional del Bloque estuvo acompañada por varios diputados, como Luís Bará o Montserrat Prado, en su visita a la capital provincial. A la cita tampoco faltó el alcalde de Pontevedra, que instó a la Xunta a "non poñer excusas" y responsabilizar a la Administración central de los déficits de personal de la sanidad gallega. "Na área sanitaria hai xente á que se lle está a facer contratos dun día, dun mes ou de dous meses. Por iso buscan alternativas, maioritariamente fóra de Galicia, porque lles dan mellores contratos. A xente necesita estabilidade no seu posto de traballo", recalcó Miguel Anxo Fernández Lores, que aseguró que cuando él ejercía como médico en el Virxe Peregrina ningún paciente se iba para casa sin ser atendido. "Pasamos de atender no día e na hora a dar citas máis tarde", dijo tras referirse al caso de un paciente al que su médico no podrá atenderlo hasta el 20 de septiembre.

Na área sanitaria hai xente á que se lle está a facer contratos dun día. Por iso buscan alternativas fóra de Galicia