Premios que también "botan abaixo os teitos de cristal"

Rosario Álvarez, primera mujer en presidir el Consello da Cultura, y la Esdemga, que dirige Lola Dopico, recibieron el lunes los Cidade de Pontevedra ▶ Lores reivindicó la "valía incalculable" de la catedrática y el carácter "pioneiro" de la escuela de moda
Gon Teatro Principal, Entrega premios Cidade de Pontevedra, lunes, 20 ene · 13:00–14:00
photo_camera Lores, entre Lola Dopico y Rosario Álvarez.GONZALO GARCÍA

"Para evolucionar como individuos e como sociedade precisamos de persoas que estean dispostas a darlle a volta a todo". Así lo afirmó este lunes el alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, en la entrega de los Cidade de Pontevedra, que este año recayó en la figura de Rosario Álvarez, primera mujer en presidir el Consello da Cultura Galega, y en la Esdemga (Mestrado Universitario en Deseño e Dirección Creativa en Moda), un título que la Universidade de Vigo puso en marcha hace tres lustros y que recogió su direcotora, Lola Dopico.

En su discurso en el Teatro Principal, engalanado con motivo del Día de San Sebastián, patrón de la ciudad, el regidor del BNG reivindicó la "valía incalculable" de Álvarez, que es catedrática de Filoloxía Galega e Portuguesa por la Universidade de Santiago de Compostela y miembro de la Real Academia Galega, y el carácter "pioneiro e innovador" de la Esdemga, representada a través de su directora, Lola Dopico.

Lores le dedicó a ambas palabras de admiración tras recordar que "representan un fito importante no tan necesario camiño da paridade de xénero nas institucións e na representación pública" y que sus trayectorias suponen también un ejemplo para "botar abaixo esa resistente estrutura que chamamos teito de cristal".

Tras recoger su diploma y el Teucro de plata, Rosario Álvarez se acordó de su Pontevedra natal, la de la Fonte dos Tornos, "un microcosmos veciñal de artesáns e comerciantes, na mesma casa onde naceu meu pai e onde a miña avoa Rosario puxo taller de xastra nos inicios do século XX". En el recorrido físico y emocional por su ciudad, la homenajeada se acordó de su familia, la "tribo dos Blanco", y de sus amistades, los "lámbricos".

Rosario Álvarez: "Agradezo á xente que puxo vento nas miñas velas. Aquí naceu o meu amor pola cultura popular e pola lingua da xente"

"Agradezo á xente que puxo vento nas miñas velas. Aquí naceu o meu amor pola cultura popular e pola lingua da xente", destacó la presidenta del Consello da Cultura, que también se acordó de dos de sus referentes. "Frei Martín Sarmiento e Juan Manuel Pintos sempre me acompañaron. A miña devoción por eles tamén se debe o meu orgullo como pontevedresa e a sentir que, dalgún xeito, formo parte, aínda que sexa con luz pálida, da mesma compaña intelectural destes devanceiros", dijo.

La directora de Esdemga, Lola Dopico, recordó el esfuerzo colectivo para poner en marcha una escuela a la miran de reojo ciudades como Tokyo, Londres o Milán. "Esdemga é hoxe un referente da formación en deseño de moda en todo Estado. E non é casualidade que sexa aquí, en Pontevedra, onde se dan elementos difíciles de atopar noutro lugar", dijo tras asegurar que "todo isto non existiría sen o apoio do Concello".

Dopico se acordó también de profesores y alumnos. "Un título é unicamente unha liña nun papel, pero a súa vitalidade se sustenta en persoas con nome propio. A maior das sortes son estudantes que temos e tivemos o privilexio de acompañar", sentenció.

En la ceremonia, el alcalde hizo una mención especial al resto de nominados (Amigos de Galicia y José Portela Leirós) por su contribución a Pontevedra. El himno gallego, interpretado por el grupo Os de Algures, cerró el acto.

Comentarios