La provincia recupera la Feria Internacional de la Camelia

El evento regresó este sábado a Pontevedra tras dos años de parón por la covid ► Carmela Silva puso en valor el gran simbolismo de esta flor
Carmela Silva y Lores durante la Exposición. RAFA FARIÑA
photo_camera Carmela Silva y Lores durante la Exposición. RAFA FARIÑA

Tras dos años de parón por la covid, Pontevedra volvió a acoger este sábado la Exposición Internacional de la Camelia, en concreto, la LVII edición de este concurso. El evento tuvo lugar en una carpa instalada en Montero Ríos, justo delante del Pazo Provincial, y por allí pasaron la presidenta de la Deputación, Carmela Silva, y el alcalde de la ciudad, Miguel Anxo Fernández Lores.

La líder socialista se mostró muy contenta tras haber podido recuperar esta cita. "Logo de dous anos de pandemia, onde tivemos que renunciar a tantas actividades que eran habituais na nosa provincia, recuperamos esta Feira Internacional da Camelia", aseguró.

Además, Silva recordó que la provincia "ten moito de que presumir, porque esta é a Feira Internacional máis antiga do mundo, nós sempre vamos por diante de todo", reivindicó.

En este sentido, la presidenta de la institución provincial hizo hincapié también en que "a Camelia é sen dúbida a flor de Galicia e , ademais, temos que presumir de que as árbores de camelia máis grandes do mundo están na nosa provincia".

Por otro lado, Silva también destacó el gran simbolismo que tienen estas flores. "As mulleres sufraxistas, para identificarse, levaban unha camelia branca, o que demostra que as camelias están cheas de significado". "A camelia non soamente é esa flor que nos identifica, senón que tamén é un símbolo", añadió.

Justamente por eso, es importante "poñela en valor como a nosa flor, unha flor que está en todos os parques, xardíns, monumentos... pero tamén en moitas casas privadas. Isto demostra que a xente a identifica como a nosa flor", afirmó.

Por último, Carmela Silva no quiso pasar por alto la invasión que está sufriendo Ucrania estos días y reivindicó que "agora que estamos tan preocupados porque os conflictos bélicos volven a estar presente na nosa vida, queremos que a camelia sexa ese elemento que fale da paz e da convivencia".

Haciéndose eco de estas palabras, Miguel Anxo Fernández Lores también reconoció que "estamos nunha situación internacional penosa, a mín dame ganas de chorar ao ver como, no século XXI, se sigan tirando bombas contra a poboación civil. Isto hai que paralo e hai que facer que entren en razón porque canto máis tempo pase máis mortos e destrucción vai a haber".

En relación a la Feria Internacional de la Camelia, el regidor nacionalista aseguró que "somos uns afortunados porque temos flor de todas as cores en inverno". "Eu fun fai quince días a París e é unha cidade triste comparada con Pontevedra, non se ve esa luminosidade que teñen os nosos xardíns e as nosas rúas", reconoció.

Por último, Lores habló también de la actividad económica que hay alrededor de la camelia. "Se está exportando pranta e se está traballando no té da camelia, polo tanto, esta flor ten un gran futuro e nós sentímonos moi orgullosos", concluyó.

Premiados: Abelardo Barcala consigue la ‘Camelia de Ouro’
En la jornada de este sábado se dieron a conocer los premios del concurso exposición. El principal, la ‘Camelia de Ouro’, fue a parar a Abelardo Barcala Torrado, vecino de Vilagarcía. El ‘Premio Especial Antonio Odriozola’ lo consiguió Natividad Abalo, la misma persona que consiguió el premio de la ‘Camelia Japónica Blanca’. Adela Abelleira se llevó el segundo premio de esta categoría.

En cuanto a la sección de la ‘Camelia japónica rosada o de otros colores’, el primero fue para José Carlos Montes y el segundo para Juan Castro y Carmen Molder. Por último, la Asociación Busto Valdés consiguió el ‘Premio a la Mejor Presentación Artística’; y el ‘Premio Especial da Sociedad Española de la Camelia’ fue para Josefa Rosaura Rodríguez.

Comentarios