El PSOE pide un pacto para que el Asilo sea residencia universitaria

Los socialistas proponen la compra del viejo edificio de Loureiro Crespo para darle usos públicos ▶  La iniciativa será debatida en Pleno
Rueda de prensa de Puentes en el Concello. PSOE
photo_camera Rueda de prensa de Puentes en el Concello. PSOE

El PSOE propone un gran pacto para que el antiguo Asilo se convierta en una residencia universitaria pública. El portavoz del grupo, Iván Puentes, anunció que su partido presentará al próximo Pleno municipal una moción para la adquisición del antiguo edificio de Loureiro Crespo para rehabilitarlo y transformarlo en un centro para el estudiantado del campus.

La iniciativa, que apela a la colaboración entre la Xunta, el Concello y la Universidade de Vigo, también insta al Gobierno gallego a garantizar el uso sanitario del Hospital Provincial de Pontevedra cuando entre en funcionamiento la ampliación de Montecelo. En este sentido, plantea la creación de una mesa de trabajo con sindicatos, asociaciones profesionales y concellos del área sanitaria al fin de acordar el plan de usos del centro, que el Ejecutivo de Alfonso Rueda planeaba convertir en residencia universitaria.

Los socialistas creen que la opción del viejo Asilo, que las Hermanitas de los Ancianos Desamparados cerraron en 2012, puede dar respuesta a la necesidad de una residencia universitaria en la capital provincial. En este sentido, también defienden que la operación podría servir para abrir al público los jardines de esta instalación, que ocupan unos 6.700 metros cuadrados, "unha zona verde equivalente a tres prazas da Ferrería".

"Unha boa parte dos máis de 4.000 alumnos e alumnas do Campus Crea non só estudan en Pontevedra, senón que tamén viven na nosa cidade, pero existe unha eiva histórica que impide fixar aínda máis poboación universitaria: a falta dunha residencia pública de estudantes, un problema agravado tralo peche, hai anos, dunha das dúas residencias privadas que existían", recordó Puentes. "A Universidade de Vigo leva anos explorando diversas alternativas de emprazamento que finalmente nunca se materializaron. En plena precampaña das eleccións municipais de 2023, o PP e a Xunta de Galicia, desoíndo á cidadanía e aos profesionais da sanidade pública, anunciaron a súa intención de desmantelar o Hospital Provincial como centro sanitario, coa escusa de destinalo a residencia universitaria; unha intención que foi ratificada nas recentes eleccións autonómicas polo presidente da Xunta, Alfonso Rueda, e en diversas ocasións entre ámbalas citas electorais, sempre coa complicidade do PP local", añadió.

El portavoz del PSOE considera que mantener el Provincial para usos sanitarios "é perfectamente compatible coa creación en Pontevedra da demandada residencia universitaria, que tería no antigo asilo de anciáns da rúa Loureiro Crespo un emprazamento máis acaído que o pretendido polo PP e a Xunta". "Trátase dun edificio mellor adaptado a este uso, cunha ampla zona verde e que, en base ao recente informe da Oficina Técnica de Licenzas e Inspección ao respecto, resulta tamén viable desde o punto de vista urbanístico", añadió.

Puentes cree que el centro sanitario también puede servir para ganar espacio público para la ciudadanía. En este sentido, recuerda que la parte del Hospital que da a Joaquín Costa podría en una plaza pública de 10.800 metros cuadrados, "do tamaño da Alameda".

Comentarios