La reorganización de la Deputación otorga nuevas tareas a Ramallo

Luis López le da la bienvenida a Belén Cachafeiro y le confiere las competencias de Fondos Europeos, Innovación e Axenda Dixital
Pleno da Deputación Provincial.  DP
photo_camera Pleno de la Deputación Provincial. DP

El ascenso de José López a conselleiro de Cultura, Política Lingüística e Xuventude ha obligado a Luis López a reorganizar las áreas del Gobierno provincial, que afectan básicamente a la sustituta del alcalde de A Estrada, Belén Cachafeiro; y a los regidores de Marín, María Ramallo, y O Porriño, Alejandro Lorenzo.

Según dio a conocer este viernes el presidente de la Deputación, la reestructuración "será mínima", puesto que las áreas que hasta ahora ostentaba José López (Cooperación Local e Emerxencias) las asumirán Ramallo y Lorenzo, respectivamente.

Por su parte, Cachafeiro se encargará del departamento de Fondos Europeos, Innovación e Axenda Digital, tareas que hasta ahora gestionaba la alcaldesa de Marín. "Con estes axustes, queda configurado un equipo de enorme nivel para seguir transformando a provincia", afirmó Luis López. El mandatario provincial aprovechó su comparecencia semanal, al término de la Xunta de Goberno, para dar la bienvenida a la nueva diputada Belén Cachafeiro, que ocupará el lugar de José López al figurar como suplente en la lista del Partido Popular en el partido judicial de Deza-Tabeirós-Terra de Montes.

Asimismo, reconoció públicamente la "inmensa labor" desempeñada por el ya nuevo conselleiro durante su etapa en la Deputación. "O +Provincia, o plan de obras e servizos máis alto da Deputación, coas súas novidades respecto á liña 4 de proxectos de futuro ou o criterio de reparto por reto demográfico leva a súa sinatura de xestión e talento, xunto cun talante que contribuíu a atopar saídas ás reclamacións dos bombeiros", agradeció Luis López. "Galicia e a provincia necesitan xestores coa bagaxe contrastada de José López, así que desde aquí desexámoslle toda a sorte", concluyó el presidente provincial.

+Provincia

En la Xunta de Goberno también se aprobó destinar 1,5 millones de euros para que nueve concellos impulsen nuevas inversiones, afronten gasto corriente y contraten a ocho personas al amparo de las tres primeras líneas del Plan +Provincia. En concreto, se benefician de estos recursos Marín, Cangas, Ribadunmia, Vilagarcía, Vilanova, A Cañiza, Pontecesures y Redondela.

El presidente de la institución aseguró que el gobierno provincial sigue "tendendo pontes cos concellos e avanzando no reparto de fondos do Plan +Provincia: este ano xa aprobamos preto de 18 millóns de euros para os concellos da provincia de menos de 50.000 habitantes".

La Deputación aplaude la inversión de 8,7 millones, pero reclama un mínimo de 15

El presidente de la Deputación volvió a hacer referencia este viernes a las inversiones necesarias en la red de carreteras nacionales que atraviesan la provincia. Concretamente, 11 viales que suman 317 kilómetros "e que empregan a diario miles de persoas".

Recordó que en el Pleno provincial de principios de mes se dio luz verde a dos actuaciones, con el apoyo de PP y BNG: Una inversión de 39 millones de euros durante cuatro años para conservación de la red viaria provincial e instar al Ministerio de Transportes a elaborar un proyecto integral para modernizar los viales de su competencia en la provincia.

"Pasadas dúas semanas, non temos nin proxecto, nin orzamento, nin calendario. Só unha resposta improvisada, confusa e insuficiente do Ministeiro ante un clamor, xa non só da Deputación, senón do conxunto da provincia polo mal estado dos viais", dijo.

Luis López se preguntó si la inversión anunciada esta semana por el Estado era "un parche ou unha estratexia ben planificada". En cualquier caso, reiteró que era confusa (porque el contrato no implica el refuerzo del firme) e insuficiente, porque 8,7 millones en tres años para 167 kilómetros "é moi pouco se o que se pretende é poñer as estradas nacionais á altura do que merecen os usuarios".

En este sentido, comparó la inversión "desta modesta Deputación fronte á potencia orzamentaria do Ministerio". Aplaudió los 8,7 millones comprometidos pero apeló a un estudio que estima que por kilómetro de carretera es necesaria una inversión de 38.000 euros al año. "Multiplicado pola red viaria nacional, equivaldría a 12 millóns ao ano como mínimo, pero hai un deterioro tan importante nos últimos dous anos, que o punto de partida deberían ser 15 millóns como mínimo", añadió.

Comentarios