Sanidade creó más de 50 plazas de fisioterapeuta de atención primaria

Julio García Comesaña anunció que este año se estabilizará a 84 profesionales

Visita del conselleiro de Sanidade, este viernes, al centro de salud Virxe Peregrina. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera Visita del conselleiro de Sanidade, este viernes, al centro de salud Virxe Peregrina. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

"A Xunta quere darlles aos fisioterapeutas a relevancia que merecen dentro do sistema público galega de saúde e na atención primaria". Con estas palabras, el conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, quiso dejar claro este viernes, en una visita al centro de salud Virxe Peregrina de Pontevedra, el compromiso de la Administración autonómica con los profesionales de este sector. 

"Somos conscientes do excelente complemento que proporciona a fisioterapia ao tratamento de moitas doenzas, non só na súa cura, senón tamén na mellora da calidade de vida do doente", explicaba. Y justamente por eso, el Gobierno gallego ha creado en los últimos tres años, dentro del Plan galego de atención primaria 2019/21, un total de 40 nuevas plazas

Este refuerzo, tal y como apuntó Comesaña, "ampliámolo nos orzamentos deste ano coa creación de 13 novas prazas, o que supón que, nos últimos anos, creamos máis de 50 para reforzar a presenza desta categoría nos centros de saúde". Además, con el objetivo de conseguir una mayor estabilidad para estos profesionales, "a comezos deste mesmo ano convocamos un total de 84 prazas fixas para fisioterapeutas". 

Aprovechando su visita al centro de salud Virxe Peregrina, el conselleiro recordó que se están "creando ou ampliando novas unidades de fisioterapia en primaria", evitando así derivaciones "innecesarias" a los hospitales. "Ampliacións de persoal como as que se fixeron neste centro de saúde Virxe Peregrina, o que permitiu estender o horario de servizo, ou das novas unidades creadas en Vilanova ou en Caldas, nesta mesma área sanitaria, e no Milladoiro en Santiago e outra en Ferrol", ejemplificó. 

Comesaña también explicó que ahora los pacientes tienen acceso, "dentro dos parámetros incluídos no sistema, a unha consulta co fisioterapeuta sen a intermediación doutro profesional". Además, con el objetivo de complementar este servicio, el conselleiro confía en poder aprobar, en la próxima reunión del Consello Técnico de Atención Primaria, "a nova carteira de servizos de fisioterapia de primaria, que definirá todas as potencialidades desta categoría". 

En el centro de salud Virxe Peregrina también se está poniendo en marcha un proyecto piloto, implantando la interconsulta entre medicina de familia y fisioterapia, "o que posibilita dixitalizar o seguimento compartido do paciente entre o médico de familia e o fisioterapeuta". 

Niega el cierre de la Unidad de Drogodependencia 

El conselleiro respondió a la denuncia del personal de la Unidad Asistencial de Drogodependencias (UAD) de Pontevedra, en la que alertaban de que no se estaba sustituyendo a los profesionales sanitarios. Comesaña reconoció que está habiendo problemas para encontrar especialistas que cubran las jubilaciones y afirmó que "queremos garantir esa atención e imos facer todo o que estea na nosa man", negando así que que se vaya a cerrar el centro. 

Por otra parte, preguntado por el uso que tendrá el Hospital Provincial en un futuro, el conselleiro aseguró que "no se contempla" que  vaya a tener un uso sanitario. "Hai que consensuar o uso dese centro, pero non imos ter un uso sanitario porque o diga un documento de tres séculos cando non existía Montecelo", apuntó.

Manifestación del domingo

Aprovechando su visita al centro pontevedrés y, ante las preguntas de los periodistas, el conselleiro acusó a la plataforma SOS Sanidade Pública, al BNG y al PSOE de "estar empeñados en trasladar medo á poboación" con el mensaje de que la Xunta quiere "desmontar a Atención Primaria". 

Ante la manifestación convocada para este domingo por la plataforma en Santiago de Compostela como denuncia de la situación actual de los servicios de Atención Primaria en Galicia, Comesaña afirmó que "a Xunta se manifesta todos os días a favor da Atención Primaria". "Algúns só se manifestan algúns días de maneira organizada e amparada en partidos políticos", criticó. 

Comesaña subrayó que la Xunta está trabajando "dende hai tempo" en resolver los problemas de falta de especialistas de Medicina familiar en toda España y recordó que es el Ministerio de Sanidad quien debe flexibilizar los criterios para formar más médicos MIR. "Quen ten as ferramentas para facelo non o fai e, lonxe de facelo, convoca manifestacións". 

Comentarios