Vázquez responde a las críticas del Concello sobre Ence: "O único contradictorio é Lores"

Raimundo González había ironizado con que "A contaminación química, física e aérea da ría debe ser porque temos espellismos"

Ethel Vázquez, durante su visita a Cerdedo-Cotobade
photo_camera Ethel Vázquez, durante su visita a Cerdedo-Cotobade

La conselleira de Medio Ambiente, Ethel Vázquez, respondió este martes a las críticas del Concello de Pontevedra sobre Ence y la contaminación de la ría recordando que el informe de calidad ambiental de la pastera y los informes técnicos acreditan que la factoría no vierte con carga contaminante y "por tanto, o canon da auga non o paga por carga contaminante, senón por caudal tratado".

En unas declaraciones realizadas en el transcurso de una visita a Cerdedo Cotobade para seguir de cerca el plan de saneamiento de Tenorio, Vázquez no considera que haya contradicciones entre su departamento y el de Medio Ambiente y subraya que "o único contradictorio é a opinión do alcalde –Lores–. O único".

"A falta de calidade nas augas da ría son resonsabilidade directa de quen obstaculiza as solucións para mellorar a calidade das augas da ría", sentenció.

Raimundo González: "A contaminación química, física e aérea da ría debe ser porque temos espellismos"

Vázquez contestó de esta manera a las declaraciones de este lunes del portavoz del Gobierno local, Raimundo González, que replicó las palabras de la propia Vázquez en las que decía que "Ence non contamina a ría".

El nacionalista contradijo la versión de la popular y atribuyó sin paliativos a la fábrica de pasta de papel los vertidos que acaban en la ría pontevedresa. "Non sei se a conselleira veu algunha vez a Pontevedra, pero estes efluentes a que se deben? A que soñamos? A contaminación da ría, química, física e aérea debe ser porque os pontevedreses temos espellismos...", señaló el concejal.

González también criticó el recado de Ángeles Vázquez, conforme a que el Ayuntamiento pontevedrés es el que tiene que dar explicaciones sobre los fallos en la depuración que adolece la ría. Según dijo, estas declaraciones evidencian "unha cousa tremenda, porque as competencias en materia de depuración son da Xunta". "Creo que o presidente da Xunta de Galicia debe poñer orde nesta materia para que unha conselleira non ataque a outra, posto que a depuración é responsabilidade de Augas de Galicia e está en mans doutra conselleira que tamén se apelida Vázquez (Ethel). Debería reunir a todos os conselleiros e facer un retiro espiritual para que non se contradigan. Semella que o barco non está ben tripulado".

Por su parte, la Asociación Pola Defensa Da Ría (APDR) tumbó el alegato empresarial de que el traslado dentro de Galicia es inviable. El colectivo ecologista recordó el compromiso adquirido por Ence de reducir de forma drástica el consumo y el volumen de agua vertida, pasando de los 43.200 metros cúbicos por día hasta los 4.000. Y lo hizo no como mero apunte, sino para concluir que en Galicia hay "moitas zonas que poderían reunir os requisitos" necesarios para una nueva planta.

Comentarios