viernes. 21.01.2022 |
El tiempo
viernes. 21.01.2022
El tiempo

"Vou seguir criando, xa temos este problema dende hai tempo e teño o curral adaptado"

Augusto Fontam, en su gallinero de la parroquia de Lourizán. DAVID FREIRE
Augusto Fontam, en su gallinero de la parroquia de Lourizán. DAVID FREIRE
Augusto Fontam lleva más de 20 años criando aves de corral autóctona y para evitar el contacto de las salvajes con sus gallinas tiene instalado un sistema de redes en una superficie anexa al gallinero

Augusto Fontam lleva más de 20 años criando aves de corral autóctonas, de la raza de Galiña de Mos y Galiña Piñeira. "Eu vou seguir criando igual, este é un problema que xa ten tempo e o meu curral está adaptado como o de moitos outros propietarios", cuenta Fontam, que tiene su gallinero en la parroquia de Lourizán.

Para evitar el contacto de las aves salvajes con sus gallinas tiene instalado un sistema de redes en una superficie anexa al gallinero. "Poden estar soltas igual sempre e cando haxa unha rede que evite o contacto. Eu teño por un lado o galiñeiro pechado e despois un anaco de terreo anexo exterior e protexido con esta rede", explica el pontevedrés, que hasta hace unas semanas formaba parte de la asociación de criadores de gallinas autóctonas. "Eu criaba de xeito artesanal para vender pitos e tamén como un xeito de que este tipo de razas pervivan", explica.

Hace solo unas semanas se dio de baja como criador profesional y ahora mantiene unas 40 gallinas para autoconsumo.

VER MÁS: La Xunta ordena confinar a las gallinas de 19 concellos de la provincia de Pontevedra

Para el productor, las medidas contra la gripe aviar están bastante claras entre los criadores profesionales. "Todos sabemos que non debe haber contacto con aves migratorias ou que hai que ter coidado cando entras nun galiñeiro alleo despois de estar no teu propio por se levas algún virus", apunta. 

Fontam es crítico con la gestión de la Xunta, que según él no ofrece apoyos ni asesoramiento a los criadores de especies autóctonas. "Non me refiro xa a axudas económicas, senón simplemente a que nin sequera se fan as visitas de rigor, hai un abandono total aos gandeiros", lamenta.

"Vou seguir criando, xa temos este problema dende hai tempo e teño...
Comentarios