"Xa me chaman 'María Maioría"

María Xosé Abilleira es la número 13 de la lista del BNG, el puesto que le daría a Lores su primera mayoría absoluta ▶Esta técnica administrativa es presidenta de la Asociación de Veciños de Lérez y los sábados por la tarde va a clases de pandereta. "A min tocar axudoume a pasar unha temporada moi dura. Desestrésame", asegura

Abilleira (primera por la derecha), en la clase celebrada el sábado pasado en la Casa da Cultura de Lérez. GONZALO GARCÍA
photo_camera Abilleira (primera por la derecha), en la clase celebrada el sábado pasado en la Casa da Cultura de Lérez. GONZALO GARCÍA

María Xosé Abilleira va de 13 en la lista del BNG, el puesto que le daría la primera mayoría absoluta a Miguel Anxo Fernández Lores. "A sensación é boa, pero unha cousa é o que din as enquisas e outra moi distinta o que logo din os votos. A papeleta hai que metela na urna", advierte la candidata, que reconoce que en su entorno más próximo "xa me chaman María Maioría".

Abilleira entró en política en 2011. Apostó por el Bloque, pero lo hizo como independiente. Ahora está afiliada a la formación nacionalista y encantada de militar en ella. "Sorprendeume gratamente entrar neste mundo. Eu cría que era algo distinto porque na televisión vía a xente cuns egos enormes. No ámbito municipal, iso non é así", comenta.

Esta técnica administrativa de 46 años es presidenta de la Asociación de Veciños de Lérez. Hace doce años que forma parte de este colectivo, que también cuenta entre sus miembros con personas vinculadas a otros partidos. "Creo que debemos ser a única asociación plural. Hai xente doutras formacións. E nunca houbo o máis mínimo problema por iso", destaca.

Además de la política, a María Xosé Abilleira le encanta la música tradicional gallega. "Pero non canto, por sorte para moitos. Toco a pandeireta".

Hace casi dos años que empezó a interesarse por este instrumento de percusión. Todos los sábados por la tarde asiste a clases en la Casa da Cultura de Lérez. "A min tocar axudoume a pasar unha temporada moi dura. Tiña á avoa encamada e meu pai morreu dun cancro. Cando isto pasou decidín dedicarme un tempo a min mesma. Aí chegou a pandeireta. Desestrésame", reconoce.

La aspirante a concejala es madre de familia numerosa. Sus dos hijos, un mayor de edad y otro en plena adolescencia, y su niña, de siete, son su debilidad. Su marido, jubilado tras un "grave" accidente laboral, se ocupa de las tareas del hogar. "Agora é el o amo de casa", bromea.

LORES. Abilleira admira a Lores, que en junio cumplirá 20 años como alcalde de Pontevedra. "O mellor del é o cercano que é coa xente. Está ó mesmo nivel", dice como su mayor virtud. ¿Y la peor? "Como o soltemos pola rúa engánchase como unha silveira".

A la oposición le reprocha su "descoñecemento do rural". "Parece que só se preocupa das parroquias cando hai campaña. Aínda así, o trato sempre foi moi bo", apunta sobre los rivales políticos del BNG en las municipales del día 26.

Si se convierte en edil, la candidata nacionalista asegura que su objetivo durante el próximo mandato será el rural. "Ver como se completa o saneamento e o abastecemento nas parroquias vai ser moi importante. Son servizos fundamentais", asegura.

¿Y qué le falta a Pontevedra? "Son nai dun adolescente adicto ó Fortnite. Falta fibra óptica no rural. Xa me entendes...". "Tanto eu como moitos membros da Asociación de Veciños de Lérez somos nais e pais afectados", dice sobre este popular videojuego, que arrasa entre el público joven.

Comentarios