Sábado. 23.03.2019 |
El tiempo
Sábado. 23.03.2019
El tiempo

La Xunta acusa al Gobierno de intentar "dilatar" la recuperación de la ría

Vista de la ría de Pontevedra, con Ence a la izquierda y la illa de Tambo al fondo. M. B.
Vista de la ría de Pontevedra, con Ence a la izquierda y la illa de Tambo al fondo. M. B.

La subdelegada gubernativa en Pontevedra, Maica Larriba, defiende la alianza planteada por Javier Losada y critica la "falta de consenso" de las propuestas del Ejecutivo gallego

La Xunta de Galicia recuerda la "necesidade de iniciar con urxencia" las actuaciones planificadas para sanear la ría de Pontevedra, cuyas aguas se encuentran "en serio risco polas deficiencias do sistema de saneamento e depuración".

Ante las declaraciones que efectuó anteayer el delegado del Gobierno en Galicia, Javier Losada, en las que planteó la posibilidad de establecer una gran alianza que permita abordar una actuación integral de saneamiento de la ría "con la implicación de todas las administraciones", el Ejecutivo que preside Alberto Núñez Feijóo recordó ayer, a través de un comunicado oficial, que en los últimos años el Gobierno gallego trabajó "intensamente" en la realización de un estudio "en profundidade" de la citada zona costera "e agora cómpre que todas as administracións demostren responsabilidade para afrontar o saneamento e garantir a boa calidade das augas".

Además, la Xunta lamenta que el delegado del Gobierno en Galicia se manifestara "a favor de seguir dilatando a solución do problema, obviando a súa urxencia e o risco que a situación supón para a actividade marisqueira e o turismo na zona".

El Gobierno gallego subraya que la necesidad de sanear la ría de Pontevedra es "urxente" porque "así o esixe a Unión Europea, que ten aberto un expediente sancionador polo incumprimento de la Directiva Marco da Auga en esta ría, asunto que debería preocupar ao Goberno central e aos seus representantes na comunidade".

El Ejecutivo gallego recuerda que en 2015 inició un estudio "en profundidade" de toda la ría de Pontevedra y de su sistema de saneamiento y depuración, "identificando os problemas e propoñendo as solucións recollidas no Plan de saneamento que foi compartido cos concellos afectados e cos profesionais dos sectores vinculados".

La Xunta añade en su comunicado que esta evaluación de la ría permitió "identificar as deficiencias nas redes de saneamento, de competencia municipal, que provocan que chegue á depuradora un elevado porcentaxe de auga de mar, de chuvia e do río Gafos, que encarece o proceso de depuración e diminúe a súa eficacia". Así, apunta el Gobierno gallego, "é preciso que os concellos solucionen esas deficiencias e carencias".

También explica que Augas de Galicia está trabajando para acometer las actuaciones de su responsabilidad, que comenzarán con la construcción de un nuevo emisario submarino y la reforma de la actual depuradora de Os Praceres.

Al mismo tiempo, la Xunta considera "lamentable que o delegado do Goberno en Galicia descoñeza a existencia deste traballo inxente realizado" y destaca que "se o Goberno de España ten unha preocupación real pola ría de Pontevedra pode implicarse directamente no asunto, máis alá das opinións, declarando a actuación como de interese xeral do Estado".

La Xunta acusa al Gobierno de intentar "dilatar" la recuperación de...
Comentarios