La Xunta anima a abrir alojamientos privados de peregrinos como motor económico

El conselleiro de Cultura e Turismo, Román Rodríguez, descarta la ampliación del albergue de Otero Pedrayo propuesta por el Concello

Román Rodríguez durante la ofrenda JAVIER CERVERA MERCADILLO
photo_camera Román Rodríguez durante la ofrenda. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

La ampliación del albergue de peregrinos de la calle Otero Pedrayo o la construcción de unas segundas instalaciones de estas características no figura en la agenda de proyectos de la Xunta. La Administración gallega anima a la iniciativa privada a abrir posadas, albergues o residencias como fórmula por impulsar la economía, según indicó ayer el conselleiro de Cultura e Turismo, Román Rodríguez, durante la visita que efectuó a Pontevedra para participar en una ofrenda floral a la Virgen Peregrina y mantener una reunión con colectivos jacobeos de Galicia para preparar el Xacobeo 2021.

"Os beneficios económicos do Camiño teñen que chegar tamén á sociedade civil a través da iniciativa privada, polo que é moi importante que se desenvolvan pequenos negocios e actividades económicas, sexan hoteis, pensións ou calquera outro tipo de aloxamento", argumentó el conselleiro.

Además, recordó que "hai moi pouco tempo que o albergue de peregrinos pasou de 50 a 70 prazas, o que supón un salto cualitativo, pero tamén é importante que os visitantes xeren actividade económica nas cidades e nos concellos polos que pasan". De este modo, Román Rodríguez rechazó de forma explícita la reivindicación que la concejala de Promoción Económica, Anabel Gulías, había puesto sobre la mesa el pasado mes de agosto, al entender que las instalaciones jacobeas se habían quedado pequeñas y que era necesaria su ampliación.

Según el titular de Cultura e Turismo, "é importante que haxa iniciativa privada que desenvolva establecementos para dar cabida aos camiñantes". Además, elogió el "grandísimo traballo" que viene desarrollando el albergue gestionado por la asociación Amigos do Camiño Portugués a Santiago. "Estas intalacións teñen uns picos de ocupación moi importante nas épocas de maior afluencia (sobre todo durante los meses de verano) e están moi ben xestionadas pola agrupación que preside Tino Lores", concretó.

OFRENDA FLORAL. Román Rodríguez realizó una ofrenda floral en el Santuario de la Divina Virgen Peregrina "en recoñecemento da importancia que ten tido e que ten o Camiño Portugués non só no conxunto de Galicia, senón moi especificamente en Pontevedra" y, al mismo tiempo, para solicitar a la patrona de la provincia el mismo amparo y protección que el del Apóstol Santiago.

El conselleiro, que estuvo acompañado de la directora de la Axencia Turismo de Galicia, Nava Castro, destacó que la ruta lusa de peregrinación "medrou exponencialmente nos últimos anos" en cuanto al número de caminantes. "De feito -subrayó-, este último ano pecharase con arredor de 70.000 visitantes".

Román Rodríguez, que enmarcó el acto que tuvo lugar en el templo de la Peregrina en la celebración del 25 aniversario de la declaración del Camiño de Santiago como patrimonio de la humanidad, se reunió a continuación en la Casa das Campás con la junta directiva de la asociación de Amigos do Camiño Portugués a Santiago y de otros colectivos jacobeos de Galicia para invitarlos a participar en una "mesa de traballo e diálogo" en la que se diseñará la programación del Xacobeo 2021.

"Estamos poñendo as bases para a planificación e organización do Xacobeo 2021, que queremos que sexa un grande evento no que participe toda Galicia", apostilló.

Añadió que la Xunta ha puesto en marcha diferentes grupos de trabajo en el ámbito político-administrativo, aunque la intención también es "abrirlle a porta aos colectivos que teñen traballado tanto na potenciación dos valores do Camiño, para que poidan participar nunha mesa de traballo na cal facer suxestión e achegas á Administración para poder desenvolver proxectos a favor do Camiño, dos seus valores, do seu potencial e da súa capacidade de promoción cultural, do seu valor turístico e da súa capacidade para xerar riqueza nos territorios polos que pasa".

SEGURIDAD VIAL. La mejora de la seguridad vial en los tramos más peligrosos del Camiño Portugués (entre ellos el de San Caetano, en la parroquia de Alba) figura en la agenda de los asuntos que abordará Román Rodríguez en la reunión que mantendrá a principios de 2019 con el delegado del Gobierno en Galicia, Javier Losada.

"O Camiño ten centos de miles de quilómetros en máis de 130 concellos, e sempre hai problemas de seguridade tanto de infraestruturas como persoal, que vai ser un dos puntos máis importantes sobre os que imos traballar", subrayó.

Comentarios