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La Xunta convoca nuevas reuniones para tratar de desbloquear el mapa de transporte

Usuarios cogiendo el bus en una parada de Pontevedra. J. CERVERA-MERCADILLO (ARCHIVO)
Usuarios cogiendo el bus en una parada de Pontevedra. J. CERVERA-MERCADILLO (ARCHIVO)

El Gobierno autonómico celebró un encuentro con el Concello de Pontevedra para seguir avanzando en el rediseño de las líneas

La Xunta ha iniciado una nueva ronda de reuniones con los concellos con el objetivo de seguir avanzando en el diseño del nuevo Plan de Transporte de Galicia que, entre otros factores, incluirá una reorganización de las líneas y nuevas concesiones. Este jueves le tocó el turno a Pontevedra, el único de los siete grandes concellos de Galicia (además del de Ferrol) que carece de un servicio de bus urbano a excepción de la línea de Monte Porreiro.

La Administración autonómica y la local manifestaron su disposición de colaborar, aunque el concejal Demetrio Gómez, señaló que siguen existiendo "grandes diferenzas de plantexamento entre o que a Xunta considera que debe ser o transporte interurbano e o que pensa o Concello de Pontevedra". Más concretamente, el nacionalista reiteró que la Consellería de Infraestruturas "fala dun modelo uniforme" para toda Galicia, mientras que la Administración municipal entiende que Pontevedra "ten unhas características especiais" que deben ser tenidas en cuenta a la hora de rediseñar las líneas.

Como ejemplo, citó que "non se pode" aplicar directamente el transporte integrado que aprovecha los buses escolares para llevar a más viajeros, porque en la localidad capitalina "xa non hai prazas de abondo para os nenos que precisan transporte escolar", por lo que "primeiro haberá que solucionar iso antes de ver se se poden aproveitar os buses".

Demetrio Gómez: Xa non hai prazas de abondo para os nenos que precisan transporte escolar

Asimismo, indicó que el Ayuntamiento no considera necesario tener autocares "dando voltas" dentro del casco urbano y señaló que "xa houbera un bus circular que se acabou suprimindo porque a xente non o usaba".

En palabras suyas, cuestiones como estas "demostran que un modelo uniforme para todo o país non pode resultar, pois hai que adaptarse ás características de cada espazo".

OBJETIVO. Por su parte, la Consellería de Infraestruturas recordó que "a área metropolitana de Pontevedra presenta a particularidade de que o Concello carece de autobús urbano propio, ao igual que o de Ferrol, polo que o servizo se presta con liñas interurbanas de titularidade da Xunta" y añadió que, además de subsanar esa carencia, su objetivo es "traballar para estender a Pontevedra o Plan de Transporte Metropolitano que xa funciona na Coruña, Ferrol, Lugo, Santiago e Vigo".

La Xunta ya había remitido un "guión" previo al Ayuntamiento, pero Demetrio Gómez señaló que este está más centrado en "cuestións de enxeñería" y no tanto en cuál es la propuesta autonómica para reordenar las líneas. Por tal motivo, el Gobierno municipal ha quedado "á espera de coñecela, aínda que o equipo de estudo deste plan afirmou que serían semellantes ás actuais", dijo.

Nós acudimos con absoluto espírito colaborador, porque é imposible ter un bo transporte público se non colaboramos entre todas as administracións implicadas

Eso sí, el edil aprovechó para trasladarle "peticións da cidadanía" pontevedresa a los representantes de la Xunta. "As demandas veciñais son que as frecuencias dos buses teñen que ser maiores e, sobre todo, deben ser máis puntuais", afirmó.

También señaló que el Ejecutivo gallego "debería" desarrollar "conxuntamente" el nuevo mapa de líneas y el Plan de Transporte Metropolitano que contempla descuentos en las tarifas. "Lévaos como dúas cousas separadas e nós cremos que debería facerse todo xunto", insistió.

Por el contrario, la Xunta indicó que la puesta en marcha del programa social de tarifas "é paralela e compatible co proceso aberto para o redeseño do mapa de liñas".

A pesar de todo ello, tanto el Concello como el Ejecutivo autonómico manifestaron su disposición de colaborar.

"Nós acudimos con absoluto espírito colaborador, porque é imposible ter un bo transporte público se non colaboramos entre todas as administracións implicadas", manifestó Demetrio Gómez, quien recordó que las nuevas concesiones de las líneas de transporte por carretera en toda Galicia "deben estar funcionando o 1 de xaneiro de 2020".

Próxima cita para hablar del plan de tarifas

Al margen de la reunión de este jueves, la Consellería de Infraestruturas ha convocado a los concellos de la comarca a un nuevo encuentro para abordar la puesta en marcha del Plan de Transporte Metropolitano, que contempla importantes descuentos en las tarifas de autobús.

La cita es el 27 de julio y a ella asistirán la conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez; el director xeral de Mobilidade, Ignacio Maestro, y el delegado territorial de la Xunta. Los municipios implicados son Barro, Bueu, Campo Lameiro, Cerdedo-Cotobade, Marín, Moraña, Poio, Ponte Caldelas, Pontevedra, Sanxenxo, Soutomaior y Vilaboa y el objetivo es "abordar con eses concellos o borrador de convenio que lles foi entregado na primeira xuntanza celebrada en abril". "Agárdase que, unha vez coñecidos e analizados os beneficios para os veciños, así como as estimacións da achega económica que debe asumir cada concello, estes estarán en disposición de realizar observacións e manifestar a súa postura con respecto á activación do Plan", indicó la Consellería.

 

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