sábado. 14.12.2019 |
El tiempo
sábado. 14.12.2019
El tiempo

La Xunta destina 3,7 millones de euros a la reforma de la Residencia de Campolongo

Visita de la conselleira Fabiola García a la Residencia de Maiores y algunos de los usuarios. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
Visita de la conselleira Fabiola García a la Residencia de Maiores y algunos de los usuarios. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
Fabiola García: "É a maior partida económica en materia social que recollen os orzamentos de Galicia". La conselleira de Política Social anuncia que los trabajos arrancarán "nos primeiros meses de 2020"

La conselleira de Política Social, Fabiola García, anunció este viernes una inversión de más de 3,7 millones de euros para acometer la reforma integral de la Residencia de Maiores de Campolongo, "a maior partida económica para obras e investimentos que recollen os orzamentos da Xunta en materia social para 2020". Efectuó este anuncio durante una visita a este centro público, en la que estuvo acompañada del delegado territorial de la Xunta de Galicia en Pontevedra, José Manuel Cores Tourís.

La titular de Política Social recordó que en la residencia hay 130 usuarios que reciben una atención "axeita e de calidade" impartida por "os mellores profesionais", a los que agradeció su "traballo, compromiso e dedicación permanente coidando e mimando a tantas personas maiores".

Fabiola García señaló que era consciente de que la residencia "emblemática" de Campolongo "ten a súas carencias e necesidades despois de tantos e tantos anos" y adelantó que las obras de mejora comenzarán "nos primeiros meses de 2020". Además, precisó que la Administración gallega, junto con la Dirección del centro, adoptarán las medidas oportunas para que los trabajos se realicen "sen interrumpir o bo funcionamento da residencia e non molestar aos traballadores nin a todos os residentes. Queremos que a residencia quede como nova", apostilló.

En este sentido, la responsable del departamento de Política social del Gobierno gallego reconoció que la reforma integral del edificio es "moi necesaria" y al mismo tiempo "moi demandada" tanto por los usuarios como por los propios trabajadores. "É unha reforma pactada, consensuada e falada cos representantes dos traballadores para continuar mellorando a calidade asistencial e tamén a de todos os traballadores, perfeccionando o seu servizo".

La reforma integral de la Residencia do Maior consistirá en la renovación de las ventanas para mejorar el aislamiento del edificio; la creación de una enfermería "nova, ampliada e reformada" y la ampliación e incremento del número de vestuarios femeninos "xa que a maioría dos traballadores da residencia son mulleres". También se remodelará la "impoñente" terraza situada en la segunda planta y se cambiarán todos los ascensores.

"A Xunta —indicó Fabiola García— ten como obxectivo continuar mellorando toda a rede pública de investimentos en materia social e tamén facilitar o traballo a todos os traballadores da nosa rede de residencias". En el caso del centro de Campolongo, "xa se lle enviou o proxecto aos representantes dos traballadores".

La conselleira recordó el jueves el Consello de la Xunta aprobó el proyecto de Orzamentos Xerais "históricos nesta última década" de la Administración autonómica para 2020 que alcanzan los 10.149 millones de euros. "Son os Orzamentos máis sociais da historia de Galicia, cun amplo investimento en materia social, cun incremento dun 3% con respecto aos do ano 2019". Precisó que en el borrador de presupuestos están consignados 1,3 millones de euros para la reforma del Centro de Menores 'Avelino Montero' porque "o compromiso do Goberno galego é darlle sempre as mellores instalacións e servizos aos nosos nenos e nenas".

ESCUELAS INFANTILES

Fabiola García dijo que los orzamentos de la comunidad autónoma para 2020 incorporan la normativa y los fondos necesarios para introducir la gratuidad de las escuelas infantiles para segundos hijos y sucesivos a partir del año próximo. Para llevar a la práctica esta "medida histórica" en las escuelas infantiles privadas y de iniciativa social el Gobierno gallego habilita una partida inicial de 6,7 millones de euros, "ampliables na medida na que sexa necesario".

Respecto a las escuelas infantiles de la red pública de la Xunta, la conselleira de Política Social recordó que "a Lei de acompañamento dos orzamentos introduce a habilitación normativa necesaria para que as familias non teñan que pagar nada pola escolarización de 0 a 3 anos dos seus segundos fillos e os que veñan despois. Esta novidade introducirase, tal e como comprometeu o presidente do Goberno galego, Alberto Núñez Feijóo, a partir do primeiro trimestre do ano 2020".

"Tamén serán gratuítas as escolas infantís municipais para segundos fillos e sucesivos de cara ao vindeiro curso 2020-2021", dijo Fabiola García. No obstante, matizó que esta medida estará condicionada a que el concello en cuestión "non teña débedas coa Xunta no que respecta ao cofinanciamento dos centros públicos que xestiona o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar e estean ao día no pagamento das súas liquidacións".

Otras inversiones: saneamiento, Gran Montecelo y estación intermodal
Fabiola García destacó que "máis alá do gasto social, o proxecto de Orzamento da comunidade autónoma para 2020 contempla varias actuacións para seguir a impulsar Pontevedra de cara ao futuro", entre las que destacó "os avances no saneamento da ría, con obras de mellora da depuradora, do emisario submarino e os colectores xerais en Marín".

"Ademais —añadió—, continuarase a impulsar a sanidade pública cunha nova partida orzamentaria para o novo hospital Gran Montecelo, rematarase a estación intermodal e seguirase co acondicionamento do edificio Benito Corbal para que poida ser utilizado pola Universidade de Vigo".

La Xunta destina 3,7 millones de euros a la reforma de la...
Comentarios