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La Xunta insta a Lores a unirse a los otros once concellos para implantar el transporte metropolitano

Encuentro entre los representantes autonómicos y los alcaldes. JOSÉ LUIZ OUBIÑA
Encuentro entre los representantes autonómicos y los alcaldes. JOSÉ LUIZ OUBIÑA

Infraestructuras señala que Pontevedra es imprescindible para poder activar el programa y que sin ella será imposible cumplir el objetivo de ponerlo en marcha el 1 de enero de 2019

La conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, instó este viernes al Concello de Pontevedra a ponerse en el mismo lado que los otros once municipios del área para no bloquear la puesta en marcha del Plan de transporte metropolitano, un programa destinado a introducir importantes descuentos en las tarifas de los autubuses.

Lo hizo tras la reunión celebrada en el edificio administrativo de la Xunta en Campolongo, una cita a la que no acudieron los representantes del Gobierno capitalino, pero sí los alcaldes de Barro, Bueu, Cerdedo-Cotobade, Marín, Moraña, Ponte Caldelas, Sanxenxo, Soutomaior y Vilaboa. Aunque de Poio y Campo Lameiro no hubo representación, ambos concellos ya habían manifestado previamente su conformidad con el desarrollo del plan y, de hecho, Poio ha aprobado en Pleno su adhesión, según explicó la propia conselleira.

El Gobierno pontevedrés ya había anunciado el jueves que no participaría en el encuentro. Por el contrario, propuso a Infraestruturas la creación de una mesa técnica bilateral para estudiar las posibles alternativas del transporte de pasajeros por carretera y la posterior convocatoria de una mesa de negociación con todas las partes implicadas.

Vázquez: "Levamos dous meses con xuntanzas técnicas bilaterais, pero se Pontevedra quere volver reunirse que poña día e hora"

DISPOSICIÓN. Ethel Vázquez respondió este viernes que está dispuesta a volver a reunirse con el Gobierno pontevedrés "cando queira e en calquera sitio, que poña día e hora e alí estaremos, como estivemos nos últimos meses", dijo.

De hecho, indicó que su departamento y la Administración municipal ya llevan dos meses "tendo constantes xuntanzas técnicas bilaterais" en las que ya han aclarado las dudas, por lo que se mostró "abraiada" por esta respuesta del equipo de Fernández Lores. En palabras suyas, "o Concello de Pontevedra xa nos trasladara observacións e por iso tivemos un trato especial e diferenciador con el, con xuntanzas individuais para aclararlle as dúbidas que puidese ter. Preguntou se a posta en marcha do plan incrementaría o custe do bus para os veciños de Monte Porreiro e explicámoslle que non; tamén preguntou sobre a obriga legal de poñer en marcha o transporte urbano e indicámoslle que a normativa é clara sobre iso. Así mesmo, tiña dúbidas sobre o funcionamento deste plan metropolitano, que é único para toda Galicia, e indicámoslle que tecnicamente está testado, que demostramos o incremento de usuarios nas áreas testadas e que é util e fomenta o transporte público. Leva funcionando máis de nove anos en moitísimos concellos de Galicia de diferentes cores políticas. O 99% dos municipios quere entrar nel, excepto Vigo e Pontevedra", manifestó la titular del departamento autonómico, quien lamentó "que todas esas explicacións técnicas fosen en balde".

Vázquez apuntó que actualmente están integrados en este programa más de 65 ayuntamientos gallegos y apeló a la "vontade política" del de Pontevedra para sumarse, ya que es el "concello bisagra" y "sen el este plan non tería sentido" y sería "imposible" ponerlo en marcha en el área, de manera que los otros once municipios también se quedarían fuera, según dijo.

Por tal motivo, instó al Gobierno de Fernández Lóres a "explicar o motivo da súa ausencia aos once concellos si interesados", porque "é imprescindible que estea para que se poida implantar e lamento que non sexa así", reiteró.

Vázquez: "Sería un grande éxito, sobre todo para os veciños"

En la misma línea, indicó que, aunque la Xunta ten "recursos ecnómicos e técnicos e vontade política", si la ciudad del Lérez no cambia su postura provocará "un retraso importante na posta en marcha do plan de transporte metropolitano e da implantación das súas ventaxas na área de Pontevedra" y, "polo tanto, o noso obxectivo, que era telo para o próximo 1 de xaneiro de 2019, a día de hoxe é imposible cumprilo".

La conselleira repitió que "non hai problema en seguir tendo xuntanzas técnicas bilaterais como levamos tido nestes meses", pero insistió en que Pontevedra es la "única nota discordante" porque "nos outros once concellos o consenso é unánime", aseguró. "Poio, Moraña e Barro xa aprobaron nos seus plenos respectivos o convenio e, polo tanto, a súa vontade explícita de formar parte do plan e hoxe os alcaldes asistentes tamén recoñeceron a súa utilidade e queren imlpantalo".

Para animar al Gobierno capitalino recordó que Ferrol (que junto con Pontevedra es la única gran cuidad de Galicia que carece de transporte urbano) sí ha activado el transporte metropolitano "e tamén alí está demostrado que funciona e é útil", aseguró. "Ningún veciño de Ferrol ou da Coruña pode imaxinar hoxe o transporte público sen estas tarxetas de descontos".

Por todos estos motivos, reiteró su petición para que el Gobierno de Lores acceda. "Sería un grande éxito, sobre todo para os veciños", subrayó. "O plan permite descontos nos billetes de autobús de ata o 70%, o que lles pode supoñer un aforro anual de ata 900 euros aos usuarios habituais. Ademais, hai bonificacións adicionais para usuarios frecuentes e para familias numerosas e os menores de 19 anos poderían viaxar gratis en autobús".

Para incidir en esta idea, la conselleira expuso dos ejemplos concretos: "Un veciño de Cotobade que queira acudir ao hospital de Montecelo, a día de hoxe paga máis de catro euros e coa tarxeta metropolitana pagaría 0,86. Un de Tomeza actualmente paga máis de dous euros e coa tarxeta pagaría 0,86. E se é un mozo de 19 anos ou menos iría gratis".

Además del plan metropolitano y sus descuentos tarifarios, en la reunión de este viernes también se abordó la otra cuestión del transporte en la que está trabajando la Xunta: la segunda fase del Plan de Transporte Público de Galicia, cuya implantación está prevista para 2019 y que incluirá una remodelación del mapa de líneas de autobús en toda la comunidad. Sobre esta, Vázquez indicó que "estamos tendo xuntanzas bilaterais concello a concello para abordar as necesidades reais e adaptarnos ás necesidades propias dos municipios e dos veciños".

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