Candidatos y 'enredados'

Manuel, Enrique y Jorge, los tres candidatos de la comarca que acumulan por miles seguidores en sus perfiles de Facebook, explican su relación con la red. Les sirve para hacerse eco de una demanda vecinal, para azuzar una polémica o para reparar un bache, todo ello tratando de "non alimentar aos monstros"
Los tres candidatos con más seguidores de Facebook en la comarca posaron juntos para Diario de Pontevedra
photo_camera Los tres candidatos con más seguidores de Facebook en la comarca posaron juntos para Diario de Pontevedra

Juntos, los candidatos a alcalde Manuel, Enrique y Jorge suman más de 7.000 seguidores en Facebook. Entre todos los que se presentan en la provincia, son, con probabilidad, de los más activos en la redes sociales y esta característica, que obedece a un esfuerzo personal desarrollado en los últimos años, puede suponer un ‘plus’ a la hora de hacer llegar su mensaje. ¿Juegan con ventaja? Ellos reconocen que sus propuestas están llegando mejor y más lejos, pero hasta ahí alcanzan los beneficios. "Amigos non son sinónimo de votantes", afirman.

El más seguido de los tres es, paradójicamente, el del municipio más pequeño. Se trata de Enrique Vaqueiro, del PSOE, que opta por segunda vez a la Alcaldía de A Lama. Tiene más de 3.200 ‘followers’ y ni siquiera calcula el tiempo que dedica a postear temas e ideas. En el municipio viven unas 2.700 personas. El grueso de sus seguidores procede de sus otras facetas de la vida. "Vivín e estudiei en México e en Madrid e agora en Pontevedra e fun facendo grupos de amigos que foron medrando. A miña vertente política achegou o resto. Veciños da Lama deben ser mil. A cifra é alta, tendo en conta o salto que se deu aquí nas redes sociais nestes catro anos".

De los tres candidatos, Enrique es el que tiene el perfil más personal. ¿Cómo sienta a sus tres mil amigos de diferentes ámbitos la combinación de fotos de su huerta, del último Pleno o de las actividades vecinales? "Hai unha parte incómoda, certo. A miña moza acaba de colgar un video moi persoal con mesaxes de ánimo dos amigos e dame reparo, pero teño claro que só debo ter un perfil. Iso é o que hai que facer cando se ten vocación de servidor público: transparencia".

Así, Enrique informa en su perfil de las mociones y debates de los plenos, de asuntos del PSOE a nivel nacional, de la última limpieza de molinos de la asociación vecinal, con la misma soltura que de su intevención en un torneo de dominó en Ponte Caldelas o de la cena de San Valentín con su pareja. "É complicado ter tantos amigos, pero teño claro que o que non queira non debe mirar. Un deles, unha vez díxome que me ía dar de baixa porque estaba cansado de tanta política e que non quería iso no seu muro. E agradezo a sinceridade", relata. El Facebook le vale mucho, en especial con los mayores "cada vez mandan máis recados así. E a xente da emigración tamén o usa como vía económica para pedirme que lles faga xestións no Concello". A ultramar también llegan las polémicas que se generan en el Concello casi en tiempo real, gracias a Internet, y parece que el candidato agradece la inmediatez.

Jorge Cubela ya es alcalde y del PP. Convive con la etiqueta de ser el alcalde más joven de España y, si renueva, puede que se mantenga como el más joven de Galicia. Él usa la red pero no para ejercer como contrapoder. Suma unos 2.500 amigos. Su perfil es menos personal. "Ao principio botaba en falta non poder poñer fotos das ceas coa pandilla e dos días de cañas, pero pronto me adaptei. Tiña un perfil con outro nome, pero deixei de usalo". Entre los amigos de Cubela, hay un grupo variopinto. Personajes de todos los ámbitos le siguen. Rafa Cuíña acaba de darle su apoyo en las redes. "Un 40% dos seguidores non son veciños. Non teño exclusivamente xente da miña idade. Facebook e as redes experimentaron un crecemento brutal nestes anos e teño seguidores de 60, de 70 e mesmo de máis de 80 anos, como Elías Malvar, un blogueiro da terceira idade do noso concello".

Jorge considera que "a Rede foi fundamental para darme a coñecer, pero iso non funciona se non hai un traballo detrás. Estame a pasar estes días. Esta prohibido falar de obras e a xente pregúntame por que caeu tanto a actividade no meu muro. Como non podo falar diso, teño menos temas. Para desconectar poño frases ou enlaces de cousas do fútbol que me gustan", añade.

Cubela reconoce que la red le fue útil desde el minuto cero. "Chega a moita xente que a usa para facer pequenas peticións. Unha vez, unha veciña veu que faciamos un bacheo e faloume polo Facebook para dici que diante da súa casa había un socavón. Grazas a iso arranxamos esa estrada. No inverno estreamos a máquina para estender sal sobre as placas de xeo. Pedimos colaboración cidadá no Facebook e grazas a que foron avisando os veciños, fixemos un traballo estupendo", relata.

Cubela, que acaba de lanzar una campaña para las redes sociales en las que pide el voto con el hastag #eutamenvoucoalcalde. lo tiene claro: "A miña mesaxe, o meu traballo, chegou moito máis lonxe coas redes, pero porque o fixemos. Por dicilo así, nas redes e na rúa, o resto dos candidatos aparecen pola porta a última hora, mentras que eu paso a saudar, porque xa me coñecen todos e a miña campaña foi o traballo que fixen estes catro anos".

Manuel Lourenzo, con 36 años, es el candidato nacionalista de Soutomaior y trata de batir a Agustín Reguera (PP). Se estrena en el puesto, y lo hace con el aval de haber sido concejal estos cuatro años. Lourenzo tiene cerca de 1.500 seguidores y lleva desde 2006 en Facebook. Este profesor en el IES Luis Seoane reconoce que la gran mayoría de sus ‘amigos’ son vecinos que se han ido agregando a medida que empezó a hablar de lo que sucede en los plenos. "É un perfil político case en exclusiva. Hai amigos e compañeiros de traballo, pero recoñezo que falo moito de política e das nosas iniciativas. Agora teño un blog para poder estenderme máis, porque noutras redes como Twitter, a verdade é que non me vexo: 140 caracteres non chegan a nada!", exclama. Manuel se muestra sorprendido de la acogida que ha tenido su trabajo en Facebook. "Explicaste ben, e decátaste de que os temas teñen repercusión. Eu ao principio non confiaba tanto, pero comecei a ver, cando ía á cafetería, a xente estaba falando dos asuntos que sacaba á luz no perfil. Pero a verdade é que nada funcionaría se non houbese traballo nin equipo detrás", reconoce.

¿Y cómo se enfrentan estos usuarios avanzados al típico troll de Facebook? Hay de todo. Desde el que reconoce que "entra ao trapo sempre", hasta el que se esfuma. Cubela está por el debate. "Eu non me aguanto, contesto, porque, sobre todo se é de Cotobade, non renuncio á posibilidade de convencer á persoa e darlle a volta". Vaqueiro reconoce que se ha fijado en esta cualidad de su vecino de Cotobade. "Cada vez trato de facelo menos. Ás veces contesto, pero creo que hai que pasar e entender o que é cada cousa", relata. Lourenzo no quiere saber nada de ‘enredarse’ en polémicas. "Primeiro, non dar de comer aos trolls. Segundo, cada un defende o seu muro", resume.

En todo caso, los tres creen que no son deben ser vistos como una amenaza para sus rivales políticos por su gran número de seguidores. Vaqueiro señala que Canda "de momento, nin sabe acender o ordenador, pero, se se pon, poderá dominar a rede coma calquera ou mellor" y Lourenzo apunta que "Reguera xa ten os amigos feitos, pero só reactiva o perfil nas eleccións e iso nótase".

Comentarios