El BNG denuncia en el Parlamento el uso de armas en el aniversario de la ENM

Luis Bará pide que se abra un expediente por la «instrucción» en armamento a los niños en la II Carreira Escolar Botón de Ancla

Bará mostró en el Parlamento algunas fotografías. CEDIDA
photo_camera Bará mostró en el Parlamento algunas fotografías. CEDIDA

MARÍN. El deputado nacionalista Luis Bará exigió el martes al Gobierno gallego «abrir un expediente» y condenar la «instrucción en armas de gran calibre» a los niños y niñas de la villa y de los alrededores que participaron en la II Carreira Escolar Botón de Ancla, un evento organizado por la Escuela Naval Militar como conmemoración de su 75 aniversario en suelo marinense.

En su intervención, el deputado del BNG mostró diversas fotografías de los militares «instruíndo a nenos e nenas na utilización e uso de arnas», y denunció que ese «adestramento» se realice en las visitas escolares. Así, Bará indicó que «os dereitos da infancia deben ser sempre respectados, así como a transmisión de valores como a paz e a convivencia», y entiende que en esta ocasión, «as imaxes dos escolares aprendendo a montar e utilizar un arma son repulsivas». «Estas imaxes reflicten que non se tratou exclusivamente dunha visita a instalacións militares, senón que foron actividades de coñecemento, manexo e simulación no uso de armas de gran calibre en centros escolares», indicó el nacionalista.

Así, según Bará, lo acontecido «non é propio da educación escolar nin da participación de alumnos de 6, 7 e 8 anos no uso das armas». Añadió, asimismo, que estaba seguro de que estas actividades no estaban previstas, por lo que espera que el Gobierno gallego «condene estes feitos porque son repugnantes e repulsivos».

Por otro lado, Bará pidió a la Xunta abrir un expediente y tomar las medidas necesarias para que «esta situación non se volva repetir» y recordó que un gran número de familias y miembros del profesorado «non participaron na actividade nin autorizaron a visita para que os nenos e nenas foran adestrados con armas».

Por último, el diputado nacionalista lamentó que la Xunta no anunciara ningún tipo de acción para denunciar o condenar y sobre todo «evitar que se produzan feitos tan extraordinariamente graves». «Nenos e nenas instruíndose no manexo de armas en centros escolares, non en instalacións militares», concluíu.

Comentarios