Un filtro de auga de baixo custo, unha plataforma de axuda á inserción laboral de mulleres en situación de risco, unha aplicación para combater a obesidade infantil e unha app que propón xogos a nenos e nenas. Estas son catro das propostas que, coa participación de catro estudantes do campus, alumnado de diferentes países e titulacións desenvolveu nas últimas semanas en Brasil e Uruguai no marco das actividades do proxecto Lapassion (Latin America Practices and Soft Skills for an Innovation Oriented Network), unha iniciativa financiada polo programa Erasmus+ na que participan 15 institucións de España, Portugal, Finlandia, Brasil, Chile e Uruguai, entre as que figura a Universidade de Vigo a través do Campus Crea.
Coordinado polo Instituto Politécnico do Porto, o proxecto promoveu nas cidades brasileiras de São Luís e Uberaba e na capital de Uruguai unhas estadías de dez semanas nas que tomaron parte os alumnos do campus Patricia Gómez, Javier González, Alejandra Castro e Rocío Solla e nas que o alumnado debía traballar no desenvolvemento de proxectos interdisciplinares dirixidos a promover melloras para a comunidade. Como balance destas semanas, cada sede acolleu nestes días un Demo Day, unha xornada de presentación de proxectos, que se viu precedida á súa vez por unha serie de xuntanzas dirixidas a avaliar os procesos de calidade deste proxecto, no que a Universidade de Vigo é responsable do plan de calidade.
Contribuír á mellora do índice de desenvolvemento humano (IDH) no estado brasileiro de Maranhão constituía o reto ao que estudantes de cinco países se enfrontaron no campus do Instituto Federal de Maranhao (Ifma), en Sao Luis. Reto que o grupo que integraban Javier González, alumno do máster en Dirección Pública e Liderado Institucional, tres estudantes das áreas de química e enxeñaría do Ifma e un alumno do Instituto Federal de Alagoas (Ifal) centrou na mellora da calidade da auga potable na poboación de Santo Amaro de Maranhão. "Percibimos que o 30% da poboación do lugar corresponde a estudantes e decidimos pór o noso foco nos colexios", explica González Penedo dun traballo que os levou a desenvolver o prototipo dun filtro reciclable, ecolóxico e baixo custo de bambú.
Esta proposta foi presentada no Demo Day, ao igual que o proxecto desenvolvido polo grupo que a alumna da Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte Patricia Gómez compartía cunha cunha estudante de agroecoloxía do Instituto Federal do Amazonas (IFAM) e dous estudantes de sistemas de información e enxeñaría civil do Ifma. No seu caso, o desafío centrouse en "propor un servizo dixital para axudar ás mulleres en situación de risco en São Luís", o que lles levou a deseñar unha plataforma para apoiar ás institucións publicas que traballan con este colectivo de cara a inserilas no mercado laboral.
Coordinadas pola Universidad da República (Udelar) e a Universidad Tecnolóxica (Utec), as estadías de Lapassion en Montevideo centráronse na mellora das condicións de vida da infancia. Nesta sede, Rocío Solla traballou xunto a estudantes de deseño industrial, medicina e enxeñaría do Udelar e do IF Sul no deseño dunha aplicación "deseñada para combater o altísimo índice de obesidade infantil" neste país. "Tentamos seducir ao neno mediante o xogo da importancia da alimentación na súa saúde",
Alejandra Castro traballou en Uruguai nunha App para a interacción dos nenos co entorno no transporte público.