La CIG y A Mesa exigen un nuevo marco jurídico que termine "coa exclusión do galego" en las aulas

Unas 50 personas se "encerraron" en las dependencias de Política Lingüística en Santiago para conseguir una reunión con el secretario xeral y el conselleiro
Encierro en las dependencias de Política Lingüística
photo_camera Encierro en las dependencias de Política Lingüística

La CIG-Ensino y A Mesa pola Normalización Lingüística han exigido un nuevo marco jurídico que termine "cao actual exclusión do galego" en las aulas a consecuencia de la aplicación de la Lomce y del decreto del plurilingüísmo.

Según ha explicado el sindicato nacionalista, unas 50 personas han acudido este miércoles a las dependencias de Política Lingüística en Santiago de Compostela para "conseguir unha reunión" con el secretario xeral, Valentín García, y el "compromiso de ser recibidos" por el conselleiro del ramo, Román Rodríguez. La CIG ha destacado que este "encerro" terminó ya en la mañana de este miércoles tras ser recibidos por Valentín García.

"O secretario xeral recoñeceu implícitamente que a situación do galego é, efectivamente, unha situación ilegal e irregular, na medida en que, neste momento, a exclusión e marxinación do galego é total, como consecuencia da aplicación da Lomce", ha asegurado el responsable de la CIG-Ensino, Anxo Louzao.

En este sentido, Louzao ha señalado que el titular de Política Lingüística les trasladó que "se estaba preparando unha circular para adaptar o decreto de plurilingüismo á Lomce". "Desde A Mesa e desde a CIG-Ensino deixamos claro que isto é totalmente insuficiente e que a única salida é derogar este decreto e abrir un debate dirixido a elaborar outra norma coa que se camiñe cara a plena normalización lingüística", ha manifestado.

Además, ha indicado que solicitaron una reunión con el conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria para trasladarles sus propuestas. A este respecto, ha apuntado que consiguieron "ser citados o 15, 16 ou 17 de febreiro". Este extremo ha sido confirmado por el departamento autonómico, que ha explicado que sí tendrá lugar este encuentro para el que aún no hay una fecha fija establecida.

POSTURA DEL CONSELLEIRO. Por su parte, preguntado al respecto en un acto en Rianxo, Román Rodríguez ha asegurado que "se demostrou socialmente e xuridicamente" que el decreto es "absolutamente viable" y que posibilita que, "partindo dun equilibrio lingüístico", todos los gallegos tengan "un maior coñecemento" tanto "a nivel oral como escrito" de la lengua gallega.

"En principio parécenos una medida de presión que quizais non sexa a máis adecuada e sempre temos que apostar polo diálogo e por entendernos entre nós", ha señalado sobre la protesta llevada a cabo este miércoles por la CIG y A Mesa. En este sentido, ha insistido en que este decreto "está cumplindo a súa folla de ruta que é garantir o coñecemento pleno a todos os estudantes do sistema educativo". " E iso estase cumplinco sen ningún tipo de problema", ha apuntado. 

Comentarios