Homenaje al trabajo de Rafael Fontoira al frente de la Escola de Canteiros

Carmela Silva pidió al fundador del centro "asesoramento" para luchar por el reconocimiento de la titulación. El exdirector de la escuela quiere que la institución provincial siga defendiendo "o máis devanceiro dos nosos oficios"
Maceta, escuadro, falso escuadro y punteiro componen la escultura entregada al exdirector
photo_camera Maceta, escuadro, falso escuadro y punteiro componen la escultura entregada al exdirector

Dedicó más de 30 años de su vida a la Escola de Canteiros. Se puede decir que fue un hijo al que crió, al que vio crecer y del que ha visto volar a muchos profesionales. A Rafael Fontoira la Escola de Canteiros le debe mucho, tanto como haber puesto en riesgo su patrimonio para que el centro pudiese seguir adelante y apostar por una profesión tan vinculada a Pontevedra y a Galicia.

El homenaje llega tarde, pero llega. El propio Fontoira reconoce que los anteriores dirigentes de la Deputación "non me deron ningunha oportunidade, pero ter rancor non serve de nada. Carmela, grazas dobremente por esta homenaxe". La mayor alegría de Fontoira es que la Escola de Canteiros siga viva y "que siga funcionando o plan de estudos que puxemos en marcha". A la presidenta de la Deputación de Pontevedra, Carmela Silva, le pidió "que siga apoiando a Escola porque significa protexer o máis devanceiro dos nosos oficios" y quiso acabar su intervención con unas palabras en el ‘verbo dos arxiñas’, las mismas que utilizó cuando se inauguró el centro, en el año 1979. "Destacan en Galicia os canteiros de Pontevedra, silenciosos, que co seu traballo fan música e son xente firme como a pedra", tradujo después al gallego.

MUY MERECIDO. La presidenta de la Deputación de Pontevedra aseguró que el homenaje rendido el lunes a Rafael Fontoira fue "sobradamente merecido e obrigatorio" para una persona que dio mucho por esa escuela. "Toda a provincia e Galicia deben render un recoñecemento a Rafael Fontoira porque é un home comprometido coa Escola de Canteiros ata o extremo de achegar o seu patrimonio para que puidera seguir funcionando".

Silva destacó que "somos a comunidade con maior riqueza artística en pedra, polo que debemos seguir traballando para que non se perda a nosa historia, a nosa identidade, o noso patrimonio. Pero tamén para que sigamos construíndo patrimonio en pedra e que así as vindeiras xeracións sigan afirmando que somos o territorio con maior arte en pedra". Silva indicó que Fontoira "loitou para darlle o prestixio que hoxe ten esta Escola. É un home que deu moito por esta gran profesión que converte a pedra, que forma parte da nosa identidade, en arte”".

COLABORACIÓN. Carmela Silva también aprovechó el acto del lunes para solicitar a Fontoira que siga colaborando con la Deputación en materia de asesoramiento en temas relacionados con la Escola de Canteiros. "Gustaríame que o gran descubridor da Escola de Canteiros me acompañe na loita do recoñecemento da titulación" para todos os alumnos do centro, que piden una validación oficial para sus estudios de Mestre Canteiro.

Por su parte, el catedrático de Filosofía Marcelino Agís Villaverde hizo un repaso al extenso currículo de Fontoira, del que dijo "ten máis de 200 páxinas". Destacó de él su sensibilidad y profesionalidad y lo definió como un "home de gran corazón, que nunca dubidou en compartir o seu coñecemento con xenerosidade".

SANTA CECILIA. La Escola de Canteiros celebraba ayer la festividad de Santa Cecilia, patrona del centro. Tras el acto de homenaje a Rafael Fontoira se procedió a la entrega de los premios a los mejores trabajos de modelado de este año.

Los galardones fueron para Cristian Jabois Pérez y Sergio Paz Sotelo en la categoría B por su obra ‘El Pacto’. En la categoría A el ganador fue Raúl Martínez López, por su trabajo ‘Niña con caballito’. La presidenta de la Deputación, Carmela Silva, felicitó a estos alumnos por su trabajo y deseó "mil primaveiras máis" para la Escola de Canteiros.

Comentarios