La Xunta se compromete a acelerar los permisos para las batidas del jabalí

Los afectados de Marcón, Tomeza, Bértola y Figueirido podrán solicitar batidas por correo electrónico y la Federación de Caza mediará para avisar a cuadrillas, si la zona carece de tecor
Así comparecieron los vecinos de la comarca ante la Xunta este jueves para denunciar los daños del jabalí
photo_camera Así comparecieron los vecinos de la comarca ante la Xunta este jueves para denunciar los daños del jabalí

La Xunta de Galicia se compromete a agilizar la respuesta a las peticiones de los vecinos de la comarca afectados por los daños del jabalí, para que las batidas, esperas y medidas destinadas a evitar que proliferen los ataques a los cultivos se produzcan con más celeridad. Vecinos de Bértola y Figueirido se presentaron este jueves con concejales del Gobierno local en la sede de la Xunta para entregar una demanda sobre su situación. A la convocatoria se unieron representantes de Marcón y Tomeza, parroquias pontevedresas que están pasando por la misma situación. 

"Preto dun 90% dos cultivos foron danados xa polo xabarín en Bértola e Figueirido, está practicamente destrozado", apuntó Emilio Juncal, de la Asociación de vecinos de Bértola. "O domingo houbo unha batida, foron arriba, ao monte, alí non atoparon ningún xabarín. Pedimos que vaian pola zona de abaixo, xa que agora andan preto das vivendas", apuntó el representante vecinal, que afirma que "se se caza con escopeta –non con rifle– é moi pouco probable que se cause danos ás persoas de día, xa que hai máis visibilidade que cas esperas nocturnas". Los afectados insisten en que el jabalí en la franja de A Fracha no se oculta en la espesura del monte, sino que ha abandonado las laderas y se esconde en las fincas sin cultivar y el bosque de ribera del valle. Fruto de este cambio, las batidas, como la última realizada, no dan resultado, mientras que "os cazadores de Moaña que percorreron o río só con cans detectaron ata 50 animais", recuerdan. 

Piden que cazadores con arcos y flechas batan a los "porcos bravos"en las áreas pobladas

OFICINA ABIERTA. Los responsables de Medio Ambiente de la Xunta en Pontevedra se comprometieron a facilitar el contacto entre la Federación de Caza y los vecinos, siempre que estos sigan pidiendo las batidas y colaborando en su organización. Podrán solicitarlas hasta por correo electrónico. "A cambio, a Federación buscará cazadores se non os hai na zona afectada (como es el caso de Marcón y Tomeza, sin tecor propio ni sociedad de caza que opere en la zona)", explicó Francisco Couselo, presidente de los cazadores en la provincia, que apuntó que "outro avance é que se poden presentar as peticións ata xoves a última hora para que se actúe a fin de semana. O único problema é que o dano se rexistre o venres, porque ata luns non se poderá tramitar nada". 

CON FLECHAS. "Para o caso de que non se poida actuar por estar moi cerca das vivendas, buscaremos cazadores que teñen permisos especiais para batidas con frechas e arcos. Xa están actuando en outras zonas sensibles, como na contorna de aeroportos ou autoestradas", indicó. El responsable de la Federación de Caza añadió "nestes casos os cazadores demostramos moita implicación, porque somos parte da solución e podemos achegar gran axuda". 

La edil de Medio Rural de Vilaboa, Tareixa Carro explicó a la salida de la reunión con responsables de la Xunta que "atopamos todas as medidas de resposta boas, aínda que reclamamos que se actúe sobre o monte, porque o xabarín está fuxindo del xa que non atopa onde comer, ao estar infestado de eucalipto. Tampouco estamos dacordo en que o cazador leve todo o peso da única medida que hai para evitar este problema". Insisten, además, en que la línea de ayudas excluye a los agricultores minifundistas, al no tener declaradas las explotaciones.

Comentarios