Compra de 300 composteros para Monte Porreiro y Campolongo por 172.425 euros

Los comuneros apuestan por el compost para regenerar los montes que han sufrido un incendio

Barajan la posibilidad de usar el abono que no comercialicen el Concello y la Deputación
Incendio forestal registrado el pasado verano en el municipio de Pontevedra
photo_camera Incendio forestal registrado el pasado verano en el municipio de Pontevedra

La Mancomunidade de Montes de Pontevedra, de la que forman parte 13 colectivos parroquiales propietarios de una superficie de 2.600 hectáreas de las cerca de 12.000 con las que cuenta el municipio, aplaude el desarrollo del plan de compostaje impulsado por el Concello y la Deputación, al mismo tiempo que ve en este sistema de gestión de los residuos orgánicos la fórmula idónea para la recuperación de los terrenos calcinados por los incendios que se registraron el pasado verano en distintas zonas del rural, entre las que se encuentran Bora (en concreto el lugar de O Salgueiral) y Verducido.

El presidente de la agrupación de comuneros, Iván Pérez, explica que el compost que se está elaborando en los primeros centros de compostaje situados en Campañó y Monte Porreiro es de "unha calidade óptima", por lo que felicita a quienes están realizando este trabajo. "A finalidade vai ser sacarlle un beneficio económico e unha rendibilidade ao poder comercializalo ou incluso exportalo. Agora ben, se houbera un excedente que non se pode comercializar sería un recurso óptimo de recuperación de terreos forestais".

En este sentido, el presidente de la Mancomunidade de Montes destaca que "a recuperación dos terreos degradados, principalmente debido á erosión tralos incendios, é un dos beneficios do compost".

Subraya que con el compost se puede recuperar la fertilidad del terreno, aportándole materia orgánica que favorece el crecimiento de las plantaciones de especies frutales o de maderas nobles "se se fai unha xestión ben coordinada e estudada".

A CANICOUVA. Por otro lado, la Mancomunidade de Montes de Pontevedra reitera su disconformidad con la decisión que adoptó el Concello de instalar una planta de compostaje en la parroquia de A Canicouva, en concreto en terrenos del colectivo de comuneros de esa parroquia.

"Apoiamos á Comunidade de Montes de Ponte Sampaio, que se sente prexudicada por ese proxecto", indica Iván Pérez, al mismo tiempo que puntualiza que "somos uns enormes defensores e apoiamos os proxectos da Deputación e do Concello para impulsar a compostaxe. Estamos de acordo en potenciar unha xestión circular dos residuos porque o modelo lineal de coller, extraer, producir, consumir e levar a queimar parece o máis absurdo do mundo", señala Iván Pérez.

"Esta iniciativa é perfecta -subraya el presidente de la Mancomunidade de Montes-, pero non estamos de acordo co punto no que se vai construír a planta de compostaxe, o propio monte. O sitio axeitado é un polígono industrial que conta co espazo necesario e, ademais, dispón de servizos e de boas comunicacións".

Pérez reconoce que "ao mellor estas declaracións non lles gustan aos veciños da Canicouva, porque son libres de decidir e teñen a última palabra do que pase. Se eles non quixeran que se puxera alí non se poría", apostilla.

Comentarios