'No' al trasvase del Verdugo: "Cos nosos petos non se regan dinosetos"

La convocatoria del BNG de Soutomaior reúne a más de medio millar de manifestantes contra la actuación ▶Los nacionalistas preparan una denuncia contra la Administración por delito ambiental ante la Unión Europea si este se ejecuta ▶El vicepresidente de la Deputación tacha la actuación de "delirante" y de "atropelo ao río sen estudo previo"

Más de 600 vecinos y representantes políticos de Soutomaior, Ponte Caldelas, Pontevedra y Redondela se concentraron este miércoles en el puente de Comboa, en Soutomaior, para marchar contra el trasvase planteado por Augas de Galicia para resolver los problemas de abastecimiento de Vigo y la zona Sur de la provincia. "Caballero, raposo, non leves o que é noso" y "Dos nosos petos non se regan dinosetos", o "Feijóo, escoita, o Verdugo está en loita" fueron los lemas más coreados en esta manifestación, en la que tampoco faltó una alusión al partido en el Gobierno con el cántico "Hai que trasvasar ao Partido Popular".

La marcha, convocada por el BNG de Soutomaior, contó con gran presencia de mariscadoras de Arcade, incluida su presidenta, Rita Míguez, y representantes de colectivos sociales como la formación A rente do chan. Entre las autoridades estaban el alcalde de Ponte Caldelas, el socialista Andrés Díaz, así como los ediles del Gobierno de Pontevedra Raimundo González, Anabel Gulías y Anxos Riveiro y el responsable local del BNG en Redondela, Anxo Lusqui- ños. En la concentración participó también César Mosquera, vicepresidente de la Deputación, que se postuló abiertamente contra el trasvase y censuró la "improvisación" que denota esta medida.

Manuel Lourenzo, portavoz del BNG en Soutomaior, anunció que su formación seguirá con las manifestaciones y presentará una denuncia por delito ecológico ante el Parlamento Europeo a través de su eurodiputada, Ana Miranda.

"De momento, estamos coa armazón legal da denuncia, e os nosos compañeiros estudan a parte xurídica. A normativa europea é clara e parece que se podería estar saltando en varios puntos ao querer levar a metade do caudal", apuntó Lourenzo tras pronunciar un discurso en el que lamentó que "para o novo instituto estiveron sen aparecer cartos durante 20 anos; para arranxar o centro de saúde non aparecen fondos, pero en canto falamos de facerlle un espolio ao río do que dependen 200 familias, para iso si que hai cartos" (en alusión a los 5,6 millones de euros que hay sobre la mesa para instalar canalizaciones hasta la potabilizadora de Vigo).

"Aquí non caben medias tintas", apeló el portavoz del BNG de Soutomaior, que pidió a Reguera "unión" para defender los intereses de la ría

 

"MAN TENDIDA". Lourenzo se acordó también del PP de Soutomaior, al que pidió un posicionamiento más crítico. "Aquí non caben medias tintas". "Temos a man tendida", añadió, para dirigirse a Agustín Reguera, el alcalde, ausente en esta marcha, y afirmar que "os intereses da ría deben estar por enriba de calquera discrepancia política".

Lourenzo apeló a la responsabilidad para pedir a la Xunta que aporte informes y al Concello de Vigo que busque alternativas. "Hai cidades como Zaragoza, que cun crecemento en 100.000 habitantes, conseguiu reducir o gasto da auga nun 40%. Aquí a tubaxe de Eiras perde un 30%", denunció, para criticar el despilfarro del recurso.

"Estamos a falar de que ata hai un par de días Vigo estaba a regar os dinosetos con auga potable", la mentó. En la marcha, el alcalde de Ponte Caldelas recordó que la captación se realizará en la zona de A Roca, A Insua y Regodobargo, "que levan seis meses con cortes de auga nos seus sistemas e poden precisar tamén acudir ao río", y reiteró su intención de recurrir a los juzgados para paralizar la obra si Augas de Galicia actúa "pola vía dos feitos consumados".

César Mosquera: "Espero que chova e esquezan este plan canto antes"
"Son vicepresidente da Deputación, concelleiro en Pontevedra e militante do BNG e veño en condición das tres cousas a esta manifestación; non as separo". Con estas palabras, César Mosquera dejaba ver que la vicepresidencia provincial no está por el trasvase.

"A traxectoria en Pontevedra é clarísima e coherente con isto. O subministro é moi importante. Pontevedra acaba de investir 30 millóns de euros en previsión de que houbera un problema co seu sistema", declaró para criticar la improvisación de la Xunta.

"Xestionando ben non teriamos que chegar a isto, a un atropelo sobre un río sen estudo previo e sen nada, pero lembrámonos de Santa Bárbara cando chove. A xestión de Augas de Galicia e dalgúns concellos é delirante", apuntó, para recordar que "a captación de Ence chupa máis auga da que consomen os sistemas de Pontevedra e Vigo. Pontevedra é o concello que menos fugas ten no sistema. O que non podemos é captar máis para que se fugue máis", aconsejó. "Están la, la, la esperando que chova e se arranxe só. Agardo eu tamén que chova e esquezan este plan canto antes. Así terán tempo para pensar como arranxalo".

Comentarios