Pladever pide reunirse con Augas de Galicia ante las novedades del trasvase

El colectivo de defensa del Verdugo quiere conocer detalles del anuncio de la Xunta, que ahora pide derivar agua a Vigo desde el Miño

Una de las primeras manifestaciones contra el trasvase. R. FARIÑA
photo_camera Una de las primeras manifestaciones contra el trasvase. R. FARIÑA

El fantasma del trasvase del Verdugo podría desvanecerse del todo si la Xunta y el nuevo Gobierno central prosperan en la conversación abierta entre la conselleira de Medio Ambiente, Beatriz Mato, y el secretario de Estado del área, Hugo Morán, sobre el abastecimiento de Vigo.

Mato puso el tema en la agenda de los dos departamentos y señaló por primera vez que lo ideal para el Ejecutivo autonómico sería poder realizar el abastecimiento de la ciudad olívica desde la cuenca del Miño.

La noticia fue bien acogida por los grupos políticos y sociales que participaron el año pasado en las concentraciones contra el trasvase de Eiras planificado por urgencia por Augas de Galicia y el Concello de Vigo. El colectivo Pladever (Plataforma de Defensa do Verdugo) expuso que la anotación "é un éxito, no sentido de que a Xunta recoñece agora que non se pode facer o transvasamento do Verdugo" y apuntó que la noticia es motivo de alivio "para os que nos opoñiamos no seu conxunto".

Agustín Reguera: "Parece que por fin se propón unha solución definitiva, a de 2012, e que non haberá máis parches"

Fernando Malvar, presidente de Pladever, recordó este jueves que "Vigo non ten un problema de volume de Auga, senón de xestión", para recordar que el año pasado, a estas alturas (pero tras un año de sequía extrema) el embalse "estaba ao 37%, mentres este ano está ao 70%". El portavoz insiste en que el planteamiento del Gobierno de Caballero adolece de problemas que, de ser solucionados, no requerirían medidas como un trasvase. "Vigo non investiu o que tiña que investir en modernizar o seu abastecemento. Mesmo a prórroga a Aqualia parece extraña, tendo en conta que non se inviste en tubaxes e segue a perder o 30% da auga potabilizada", señala, para añadir que "a potabilizadora non é quen de funcionar correctamente cando Eiras baixa do 40% de volume".

Pladever ha decidido pedir una reunión urgente con Augas de Galicia "ante a reunión de Caballero con Medio Ambiente". El alcalde planteó en sus citas con responsables del Gobierno central su lista de prioridades, en la que figuraría un trasvase desde el Miño pero en la que no renuncia al Verdugo.

En cuanto a los gobiernos de las dos localidades afectadas directamente por el trasvase, la tónica general es de satisfacción.

El Gobierno de Ponte Caldelas, compuesto por PSdeG, AVP y BNG, calificó de "vitoria" el anuncio, que considera "unha rectificación da Consellería, despois de case un ano de batalla administrativa e social contra a ocorrencia do transvasamento do río Verdugo". El tripartito no renuncia al "tirón de orejas", al señalar que la defensa de un trasvase que "tería sido ilegal" de ser ejecutado por vía de urgencia y que, afirma, "se contratou a dedo por Augas de Galicia, o que supuxo un malgasto de 150.00 euros".

En Soutomaior, el alcalde, Agustín Reguera (PP), valoró muy positivamente este anuncio al entender que "parece que por fin se propón unha solución definitiva e non máis parches para esta situación" y destacó que además esta "é xa a que se achegou no ano 2012".

En la misma línea, el PP de Ponte Caldelas recuerda que "desde o principio descartamos calquera opción que pasara polo Verdugo, por ser ineficientes" y que "os únicos que insistiron niso foron Abel Caballero e Carmela Silva". A su vez, En Marea Ponte Caldelas pidió prudencia "pois só estamos a falar dunha reunión entre dirixentes, e non da solución", y recordó que se apoyarán medidas que "desde o respecto ao dereito á auga eviten que os concellos veciños teñan que sufrir". El BNG de Soutomaior, a su vez, recordó que "é unha vitoria da loita veciñal iniciada por nós, pero vén sendo pedir unha captación para substituír a outra e esa non é unha aposta ecolóxica acorde coas novas políticas da cultura da auga". El BNG caldelano, añade que "non se pode expoliar os recurso dos máis pequenos para solucionar o problema dunha cidade grande mal gobernada".

Comentarios