Solicitan un concurso de ideas para que la Sobreira de Balboa se convierta en una escultura

El BNG de A Estrada reclama medidas con el objetivo de evitar que el árbol centenario derribado por un temporal "remate nunha fogueira"
El ejemplar está catalogado y sus primeras referencias datan del siglo XVI. CEDIDA
photo_camera El ejemplar está catalogado y sus primeras referencias datan del siglo XVI. CEDIDA

Entre los daños provocados por el temporal que se produjo en el mes de diciembre del año 2019 figura el derribo de decenas de árboles. Uno de ellos tiene más de medio milenio de historia y figura en el Catálogo de Árbores Senlleiras de Galicia. Es la Sobreira de Balboa, en la parroquia de Arnois (A Estrada).

"É un dos símbolos máis senlleiros do noso concello", subraya el grupo municipal del BNG, que lamenta la pasividad del Goberno local. "Con este porte tan excepcional, non pode rematar nunha fogueira", mantienen los nacionalistas, que consideran una exigencia cívica "darlle unha segunda vida", y la alternativa que proponen es su traslado a un lugar visible del municipio, "para que o seu legado e a súa historia quede para sempre na nosa memoria colectiva".

Con este objetivo, el BNG anuncia que la concelleira Susana Camba planteará en el próximo Pleno pleno una iniciativa para que el Goberno local convoque un concurso de ideas entre los vecinos "para darlle unha segunda vida". La edil recuerda que tanto en "Galiza como fóra do noso país existen árbores centenarias semellantes que, logo dunha longa, vida seguen sendo motivo de orgullo para os seus veciños e veciñas en forma escultura".

Esto es lo que sucede en Tomiño y Alsasua, "por poñer exemplos de dous concellos que ante unha situación semellante souberon manter vivo o legado de árbores que formaban parte do patrimonio e son exemplos que poden servir de inspiración", señala la concelleira. No obstante, subraya que deben ser los vecinos quienes propongan sus ideas respecto al futuro de la Sobreira de Balboa, cuyas primeras referencias históricas datan del siglo XVI.

Comentarios